Friday, September 30, 2005

National Day

Zaterdag 1 oktober viert China en dus ook Hong Kong de 56ste National Day of the People's Republic of China.

De Golden National Day Week staat bol van de activiteiten en wordt groots gevierd. Donald Tsjang, (zeg maar het opperhoofd van Hong Kong) geeft een intiem dineetje met 800 gasten. Vlaggenparade's, sea-parade, muziekkorpsen en 's avonds een vuurwerk.

Dit weekend verwacht Hong Kong tenminste 500.000 bezoekers vanuit het mainland alleen al!

Wij kunnen natuurlijk niet achterblijven in het feestgedruis en dus gaan we het morgenavond vieren met een Celebrations Diner in een restaurant aan de Avenue of Stars.
Prima plek aan de waterkant en perfect om het vuurwerk te zien wat om 9 uur wordt afgestoken.

Vanavond begon het al flink druk te worden in Hong Kong. ( ja ja,het kan hier nog drukker zijn!)
We hebben met vrienden bij de japanner gegeten. Hele leuke tent waar de eigenaar met iedereen die binnenkomt sake drinkt. Je hoort dus ook de hele tijd om je heen Gambe!"(proost!) en de beste man is om 7 uur 's avonds al zo dronken als wat.
Wij zijn keurig om 22.30 naar huis gegaan want ik voel me nog steeds niet lekker en zondag wil (moet) ik beter zijn omdat we dan gaan vliegen.

Ik ga mijn best doen om morgen overal foto's van te maken zodat jullie kunnen zien wat ik zie!

1 comment:

Anonymous said...

Heel veel beterschap!!!!
Het virus is toch niet van hier naar jullie overgevlogen???? Ook hier veel mensen (waaronder ik) met dezelfde klachten....
Word gauw beter, kan je lekker genieten van een welverdiende vakantie!!

Liefs, Yvon

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails