Thursday, September 15, 2005

Precies 1 jaar geleden!

Vandaag is het 15 september 2005. Precies 1 jaar geleden op 15 september 2004 vertrokken Chiel en ik uit Druten om in China een office op te zetten voor IFS.

Ik kan me nog precies herrinneren hoe emotioneel die morgen was. Afscheid nemen van de kinderen. Ik krijg nog buikpijn als ik eraan denk. De hele reis naar Schiphol tranen met tuiten gehuild. De taxichauffeur moet wel gedacht hebben dat ik niet goed bij m'n hoofd was. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat zelf ook dacht!

De reis naar China was al een uitdaging op zich. 32 uur bezig zijn met een reis via Bangkok en Taipei naar Hongkong en vandaar naar Shenzhen was een beetje teveel van het goede. Had volgens mij makkelijker gekund.

Toen het aankomen in een stationshal waar je geen woord kan lezen, waar alle mensen lijken te schreeuwen, waar de hitte als een klamme deken over je heen valt, waar je niemand kan verstaan...

We zijn nu allemaal een beetje gewend aan het leven wat we nu leiden. De kinderen en wij. Ik mis ze nog steeds elke dag. En zij ons ook. Maar alles gaat beter en gemakkelijker dan in het begin.

Als ik nu alles op een rijtje zet wat we het afgelopen jaar hebben bereikt, ben ik super trots op onze prestaties. En dat terwijl het taalverschil en verschil in cultuur een hoofdrol speelt in alles wat je doet.

* we zijn niet omgekomen van honger door het taalverschil
* we hebben geen enge ziektes opgelopen door het eten/drinken/roggelen/spugen en open riolen in china.
* we hebben een betere en hechtere band met onze kinderen en familie en vrienden
* we hebben elkaar nog steeds lief en dat terwijl je 24/7 op elkaars lip zit!
* we hebben een office opgezet "from scratch"
* we hebben constant tegen de stroom ingezwommen en we zijn er sterker uitgekomen
* we hebben 6 maanden Shenzhen overleefd!!!!!!!!!!!!!!!!
* we hebben chinese, engelse, singaporese en nederlandse vrienden gemaakt
* we hebben onze kinderen en hun vrienden 2 vakanties naar azie kunnen geven
* we hebben keihard gewerkt, dagen gemaakt waarbij alleen het slapen een onderbreking gaf
* we zijn verhuisd van china naar HK
* we hebben uitgebreid met de office

en dan zullen er nog vele dingen zijn die ik nu ben vergeten. We gaan vanavond een borrel nemen op onze prestaties! Cheers!!

5 comments:

Anonymous said...

Hallo skatjes,

Inderdaad het is alweer een jaar!!!! Zondag heb ik ook aan gedacht dat we 's middags bij jullie waren voor de afscheidsborrel, was best emo he? En ja het was met recht een 'tropenjaar'voor jullie, maar wij zijn ook hartstikke trots op jullie dat je het vol hebt gehouden en dat wij via dit web ook jullie ontwikkeling(en) hebben kunnen volgen. Ron zei wel eens je hebt nu meer contact met Ans dan toen ze in Druten woonde en ja hij heeft gelijk want bijna elke dag heb ik wel op de site gekeken en als ik kon een comment geplaats. Zo waardeer je elkaar lijkt het wel meer. Nou ondanks alles mis ook ik jullie!!!Een hele dikke smakkerd enne.....ik zou 't niet bij 1 borrel laten hoor!!!
Simone

Anonymous said...

Zo chineesjes, natuurlijk is het een prestatie en je kan er nog wel wat bijzetten,jullie hebben al wat familieleden en vrienden heerlijke dagen en/of vakanties bezorgd daar in HK omdat jullie zo gastvrij en lief zijn!
Dus cheers en geniet van je succes!
Arlene

Anonymous said...

He hallo,

Lekker geborreld met Shumin en Pim. Ik heb aan jullie gedacht hoor! Vooral blijven genieten.....
Kayode is helemaal stoer met zijn nieuwe GEOX schoenen! Met de rest ook hoor.

Je huisje staat hier al flink te wiebelen aan het oefenen voor morgenavond!

Ik zit nu aan de chinese thee, heerlijk terug te denken aan Hong Kong. Vanochtend zei ik tegen Femi:"Ik mis mijn uitzicht..."

Lieverds een heel fijn weekend en ik spreek jullie!

Liefs Monique

Anonymous said...

Hallo lieverds, heb van de week ook aan de ochtend van jullie vrtrek zitten denken, zo gewoon koffie met z'n allen, en dan zijn jullie weg, de kids en ik achter gebleven in een ineens erg leeg huis.....
Was echt wel ff heel emotioneel....
Maar wat een kanjers van kinderen hebben jullie, die hebben het toch maar ff gedaan zo met elkaar!!!!!!!
En jullie, van niets af aan, in een ver vreemd land, indrukwekkend hoor!
Neemt niet weg dat we jullie liever vandaag dan morgen weer gewoon aan het Stevenspad zouden willen zien, ff een bakkie, gein met de kids, ff naar Nijmegen, avonden ouwehoeren en serieuze gesprekken enz. enz.....
Maar toch: succes verder in Hong Kong!! Hou de goede lijn vast waar jullie nu op zitten!!!!!

Liefs, Mari en Yvon.

Anonymous said...

Hallo Aukje! Wat leuk dat je een postje hebt geplaatst. Ik hoop dat alles goed gaat met jou en de familie. We zullen elkaar zeker zien in december!

Liefs Ans

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails