Wednesday, November 23, 2005

Een hoop gebeurd

Nou dat kan je wel zeggen. Deze week moeten we maar vlug vergeten.

Al sinds vorig jaar zijn wij en de Nuon in de slag met elkaar. We kregen toen een rekening van meer dan 2000 euro! Wij gebeld met de Nuon. "Hebben jullie geen vergissing gemaakt? Dit is echt onmogelijk!" "Ja, dat klopt", zei de Nuon, "we hebben een vergissing gemaakt. U kan de rekening verscheuren en als niet verzonden beschouwen."

Wij opgelucht en de maand erop kregen wij ook 500 euro terug! "Zie je wel, foutje!", zeiden wij tegen elkaar.

Tot afgelopen september Remy belde met het bericht dat er een rekening binnen was gekomen van 4300 euro!!! "Hoe kan dat nou weer?! Waar komt dat nou weer vandaan?"

Enfin Chiel weer bellen met de Nuon. "Beste mevrouw, hoe kan het dat wij deze rekening nu krijgen?" "Nou", zei ze, "u heeft een rekening van 2000 euro niet betaald."
Nou das dan lekker, maar deze rekening was niet van toepassing op ons, toch? Toch wel!

Wij elke dag bellen met de Nuon. Hoe kunnen we een betaalregeling krijgen?
Nu gingen ze ook schermen met afsluiten. Een betaal regeling valt niet te treffen met de Nuon. Je moet dan wachten op de deurwaarder die geen telefoon heeft, maar alleen aan de deur komt. Heel vreemd.

Tot afgelopen dinsdag de boel afgesloten zou worden. Chiel heeft zoals altijd vol vertrouwen gehoopt dat er iemand bij de Nuon was die begreep dat er geen mens op de aardkloot ineens 4300 euro kan betalen, maar nee hoor. De Nuon niet! Kunnen we dan de beste man bellen? Nee dat kan ook niet.

Om een lang verhaal (dat is het toch geworden) kort te maken, via het werk van Chiel is het geld overgemaakt, is de boel niet afgesloten, kunnen de kids bij de kachel zitten en heeft de Nuon zijn zin gekregen.

Wat wel opvalt is dat er niemand bij de Nuon iets weet. Afspraken die je maakt met de Nuon worden de volgende dag gewoon genegeerd. En er is geen verhaal hetzelfde. Je belt natuurlijk met zo'n callcenter waar HBO-ers een centje willen bijverdienen.
Goede zaak vind ik, maar houd dan tenminste hetzelfde verhaal als er iemand belt. Wij zijn het spuugzat. En lieve Chiel heeft avonden tot 1 uur 's nachts met die dames aan de telefoon gezeten. Helemaal gefrustreerd...maar nog steeds erg vriendelijk en beleefd ondanks het gebrek aan inzicht bij de Nuon.

En dan nog dit....

Afgelopen maandag zat Chiel in Shenzhen. De office zou zijn officiele status krijgen. Hiep, hiep, hoera!!! Eindelijk zou het zover zijn.

Chiel samen met de accountant en Hallie naar het gemeentehuis. Bleek daar dat het nog een week zou duren maar iedereen was blij met het succes. Het is niet zo makkelijk om in China iets officieel te krijgen maar Chiel was het gelukt! Nogmaals hiep, hiep, hoera!
Totdat...

Paul ineens belde. Chiel hoorde aan z'n stem dat er iets was. "Chiel, kan je vlug hierheen komen. De politie staat hier in de office te schreeuwen en moeilijk te doen!" "Doe kalm aan, ik kom eraan."
Bleek dat er iemand was die het kantoor wilde huren maar dat Chiel er dus al inzat. De beste man over de pies en die heeft de politie gebeld.
Die kwamen met z'n 2-en (volgens Paul in te grote uniformen, hihi) en die begonnen stampij te maken. Ze wilden alles zien. Alle papieren moesten op tafel komen.

Gelukkig zat de accountant in de taxi met Chiel, dus zij mee naar het kantoor. De boel uitgelegd en het huurcontract laten zien, en de papieren van het gemeentehuis. Toen hebben ze Chiel een hand gegeven en zijn vertrokken.

Net zo snel als ze binnen waren gekomen waren ze ook weer weg.

Paul, Justin, William en Linda nog wit om de neus aan de thee en de rust was weder gekeerd!

En, Chiel en Ans, maken jullie nog wat mee daar in China???

4 comments:

Anonymous said...

Jezus, wat een saaie boel daar China zeg!!! Geef mij dan maar 't oerdegelijke, onwijs spannende Leiderdorp. Enne natuurlijk Lang leve de NUON. Jammer dat "ook dat nog niet meer bestaat".

Succes,

Simone

Anonymous said...

Hallo Ans,

Ik las met stijgende verbazing jouw verhaal over de NUON. De tenen stonden krom in mijn schoenen.
Misschien dat je contact (e-mail) kunt opnemen met KASSA van de VARA want die behandelt dit soort klachten. NUON en overigens ook andere energieleveranciers zijn daar behoorlijk aan de tand gevoeld, dus....... nee heb je ja kun je krijgen.
Wie weet krijg je hulp van die kant, want NUON had beterschap beloofd!!!
Groeten en sterkte,
Elly Veleke

miss honeybee said...

Bedankt Elly, wie weet doen we dat nog. Eerst maar eens een tijdje zonder Nuon want die komen ons echt de neus uit. We weten wel, dat we het hierbij niet laten zitten. Groetjes Ans

Anonymous said...

Tjezus Ans wat een gedoe met die Nuon!Het is en blijft een zooitje daar en je bent machteloos tegenover dit logge en stupide ggeheel!Elly heeft gelijk in bijna elke uitzending van Radar zitten wel klachten over dit bedrijf, maar ook Kassa behandelt het.Je praat nog al niet over bedragen zeg!
Nou in elk geval zit men er in Druten nog warm bij maar ik zou het er zeker niet bij laten zitten!
En dan nog dat kantoor. Simone heeft gelijk jullie leven wel erg saai hoor!
Nou sterkte en tot over een klein maandje!
Arlene

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails