Monday, November 21, 2005

Voorbereiding kerst

In Nederland is Sint net het land binnen gekomen met alle zwarte Pieten, maar hier in Hong Kong zijn de kerstelfjes al volop in de running om alles in kerstsfeer om te toveren.

Stukje bij beetje, straat voor straat, worden de kerstlichtjes opgehangen. De etalages omgebouwd tot hele kerstkaarten, de grootste kerstboom in HongKong is afgelopen zaterdag in een winkelcentrum opgezet, de wolkenkrabbers krijgen hun verlichte kersttafrelen weer en het Santa Village wordt weer opgebouwd.

Ik heb gelezen dat de kerstboom op Statue Square dit jaar "maar" 350.000 lichtjes krijgt! En dan hebben we het over 1 boom! Elke dag komen er in de stad nieuwe kerstlichtjes bij dus ik zal proberen om regelmatig iets op het weblog te plaatsen. Het is zo verschrikkelijk romantisch!

2 comments:

Anonymous said...

O Ans wat ziet het er allemaal prachtig uit en nu ik er zelf geweest ben kan ik het ook helemaal plaatsen in het geheel!
Werkelijk schitterend zoals men het daar weet te versieren.
Natuurlijk ook nog van harte met jullie zoon, toen ik dat stukje las over Pa en dat ze Ben voor een Turkje aanzagen moest ik erg lachen en ik weet nu weer dat hij behoorlijk beledigd was!
En wat hij nu zou zeggen?Ik denk dat hij apetrots zou zijn op al zijn kleinkids!Is hij altijd geweest ook op ons maar het uitten was zo moeilijk he!
See yoy!
Arlene

Anonymous said...

Nou heel graag, hier moeten we inderdaad eerst sint en piet nog 't land uitkijken voor we maar één ding aan kerst kunnen/mogen doen. Is anders natuurlijk wel heel erg verwarrend voor de nederlandse kinderzieltjes. Dus laat me maar volop meegenieten van HK christmas-style.

simone

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails