Sunday, February 04, 2007

Een dagje Discovery Bay

Het strand van Discovery Bay.

De plaza.

Vanmorgen ben ik naar DB gegaan. Op bezoek bij Bram en Kamilla. Eerst met de trein naar Tung Chung en toen met de bus naar DB. Ik heb wel even gebeld of Bram buiten zijn appartement wilde gaan staan zodat ik wist waar ik uit de bus moest stappen maar alles bij elkaar verliep mijn tripje gunstig. Ik zag nu ook dat de kabelbaan van Tung Chung naar de Big Budha volop draaide en dat het heel makkelijk is om daar naar toe te gaan. Altijd makkelijk van de zomer als de kids en Arlene er zijn.

De kabelbaan naar de Big Budha..

Bram had zich weer uitgesloofd. Als een heuse keukenprins had hij een lekkere lunch in elkaar geflanst. Eitje, worstje, tomaatje, augurkjes en olijfjes met stokbrood. Erg lekker! Na de lunch nog even een filmpje gekeken en toen in het golfkarretje met een dame van een makelaar door DB gescheurd om naar huizen te kijken voor Bram en Kamilla.

Ongelovelijk als je ziet hoe groot die huizen zijn en voor weinig! We hebben er vandaag 3 gezien en ik denk dat ze gaan verhuizen naar het laatste huis wat we bezichtigd hebben. Lekker ruim, modern, mooie keuken, balkon en een pracht van een uitzicht! Je kijkt uit over zee precies tegenover Disneyland, dus gratis vuurwerk elke avond om 8 uur! Niet slecht!

Daarna hebben we wat gedronken op de plaza. Je krijgt het gevoel of je ergens op een vakantiepark zit. Er rijden geen auto's (vandaar de golfkarretjes), het stikt van de kinderen en de honden, en wat me ook opviel is dat er geen oude mensen rondlopen. De meesten zijn expats die daar met hun gezin zijn gaan wonen, vanwege de ruimte en de kindvriendelijke aanpak van het "park".

Na het bepraten van de huizen zijn we op de ferry gestapt richting Kowloon, gegeten op Knutsfort Terrace en toen zagen we Jesse nog. De beste jongen werkt veel te hard en hij vliegt konstant ergens heen. Vandaag had hij 48 uur niet geslapen maar was in 1 ruk door gegaan. Zijn baas was bij hem op bezoek, klanten komen morgenvroeg weer aan op de airport dus hij had zijn slaap broodnodig.

En eerlijk gezegd had iedereen zoiets van: geef mij maar een bank en een afstandsbediening dus om 11 uur ging iedereen naar huis. Maar ik heb een heerlijke dag gehad!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails