Sunday, February 11, 2007

Fijn een stukje lopen...



Laten we eens gaan hiken. Beetje frisse lucht, goed voor de conditie en niet te vergeten het heerlijke seafood aan het eind van de wandeling!

Wij, Jesse, Jos, Kamilla, Chiel en ik, in de taxi naar Hoi Ha wat ligt het Sai Kung West Country Park. Een Peninsula van het eiland. Bram en Pim waren aan het zeilen en we hadden afgesproken elkaar te ontmoeten rond een uurtje of 5. Het weer was heerlijk, niet te koud, niet te warm en het blijft me verbazen hoeveel ruimte er is als je eenmaal de stad uit bent!


Jesse had een versnapering meegenomen voor iedereen. Flesje water met een Mars die we halverwege in de handjes kregen gestopt. Kijk voor die sportieve mannen is het een kippe-eindje maar voor Kamilla was het meer dan genoeg. Op een gegeven moment zei ze:"Can somebody please tell me why I'm doing this?" Toen kwamen we bij een splitsing in het bos. Links zou een wandeling zijn die tamelijk vlak was van 1 uur, en rechts een wandeling die nogal stijl was van 2 uur.


Ik denk dat de mannen de laatste wel wilde doen maar zo galant als ze zijn vroegen ze aan Kamilla: "We can take this one, easy and 1 hour or we take this one little more steep and 2 hours. What do you want?" Waarop Kamilla heel droog zei:" Well that's a no brainer!"

De mannen hadden zo'n antwoord niet verwacht en schoten in de lach en we namen dus die van een uurtje.



We kwamen ook langs 2 campingside's die er heel goed uitzagen. Goede sanitaire voorzieningen, BBQ-pits, prachtig uitzicht en zelfs bij 1 een kleine ferry naar het vasteland. Helemaal goed dus.


Daar hebben we de ferry genomen naar Wong Shek en toen de taxi naar Sai Kung. Op een terrasje gehangen met een kopje koffie en een belachelijk groot glas Hoegaarden bier en toen eten. Het was weer heerlijk!!

Na het eten zijn we naar de Pinnacle gereden, om daar nog een kopje koffie te drinken. Jesse kwam aanzetten met speculaasjes en op de pc klonk Guus Meeuwis.

Zitten we aan de koffie vraagt Pim ineens aan mij:"Ans, mag ik soppen?" Huh...?!
Dus de hele familie zat lekker speculaasjes te soppen. Tis toch wat. Zit je duizenden kilometers ver van NL, zitten ze hier te soppen! Maar dan moet je niet zoals Jesse te lang soppen want dan zit je met een drijvend speculaasje in je koffie.

1 comment:

Anonymous said...

dag ans,

ik hoop niet dat ik een al te slechte invloed ben, met al dat gesop....
super stukje verder. 1 april camperen is misschien geen topper want dat is rugby 7's weekend (ik heb al een kaartje) en ik wil de mannen dit jaar echt eens mee hebben.
Misschien is de camping ook niet de allerbeste locatie voor jouw feestje?

pim

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails