Wednesday, February 07, 2007

Lente!


Eindelijk komt de lente beetje bij beetje terug in Hong Kong...

Terwijl ik buiten loop, betrap ik mezelf erop dat ik met mijn neus steeds richting de zon sta. Ik wil elk zonnestraaltje opvangen op mijn door de winter geteisterde huid.

De zonnestraaltjes warmen de donkere steegjes weer op en 's morgens vroeg als de zon opkomt zie je een prachtige gouden gloed komen over Kowloon. De ramen in de flats reflecteren het zonlicht en opeens is het niet zo erg meer om op te staan uit je warme bed.

Het ruikt ook naar lente! Het is fris en schoon en mijn ramen staan de hele dag open om het lentegevoel ook binnen te vangen. De lelies die op de vaas staan, draaien ook naar de zon, net als ik, en hebben ons piepkleine huisje gevuld met een zoetige geur.

Bloembakken die op Cantonroad langs de weg staan zijn gevuld met kersenbloesem en hyacinten. Als je daar langs loopt, dringen de lentegeuren je neus in en ben je direct in een goed humeur!

Vanmorgen kon ik het niet laten om een kopje koffie te gaan drinken in het zonnetje. Geweldig. Ik kan me nu nog niet voorstellen dat het straks weer klam en heet wordt. En dat je liever binnen in de airco zit dan buiten op een terrasje.

Nee, het is vandaag een mooie dag!

5 comments:

Anonymous said...

Nou het is hier vandag ook een prachtige dag, plm. min 1-2 er bij ons in het westen ligt ongeveer 5 centimeter, ja daar komt ie....... SNEEUW!!!! Het kerst gevoel is ook dan onmiddeloos weer terug. Gisteravond met Laurens een uurtje gewandeld door en in de gevallen sneeuw, was hartstikke koud, zijn wij centrale verwarmings/openhaard pikkies niet meer gewend, maar wel heel errug leuk en lekker. Ook hier hebben we bloesem maar die is nu bedekt met een laagje sneeuw. Heel erg mooi.

X
Simone

Anonymous said...

Nou meissie geniet er maar lekker van, hier is het opeens weer koud! Wel schijnt de zon en dat geeft een heerlijk gevoel, hoorde inderdaad dat in het westen sneeuw was gevallen, moet nog steeds wel kunnen maar na zo'n zachte winter ben ik er eigenlijk niet meer voor in.
Liefs en groetjes uit Tiel, Lody

Arlene said...

Ook hier op de Veluwe lekker zon,maar koud en geen vlokje sneeuw!Jammer.....vind ik altijd wel mooi.
Maar......dat gevoel dat je lente wil ken ik ook,ik wil zon,warmte zodat ik kan gaan genieten van mijn loungeset die morgen bezorgd wordt!!

Arlene said...

Nog even dit die kabelbaan is inderdaad hoog maar gewoon even doorbijten,die rit in de bus was echt erg en dan liever de lucht in :)

elly_veleke said...

Heerlijk Ans dat lentegevoel. Je weet het goed te verwoorden, zodanig dat het voor mij ook bijna voelbaar wordt, maar..... hier sneeuwt het, er zijn treinen uitgevallen en het verkeer zit natuurlijk weer hartstikke vast. Ik ben vandaag naar Utrecht geweest met de trein en was blij dat ik weer vroeg naar huis kon en nu lekker in een warm huis kan genieten van het uitzicht!
Groetjes van Elly Veleke

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails