Monday, December 10, 2007

De voorbereiding


Ik ben druk. Druk met alle voorbereidingen voor onze kerstvakantie in NL. We vliegen de 21ste december om 00.25 (HK tijd) weg en komen dan 's ochtendsvroeg om 06.30 uur aan in Amsterdam. Heerlijk!

Maar voordat ik in het vliegtuig zit, moet er wel het een en ander geregeld worden. Het belangrijkste is wel, dat we morgen weer naar Immigration moeten om de papieren in te leveren, zodat we een verlenging krijgen voor onze ID-kaart en werk-vergunning. Hij loopt pas 15 januarie af, maar dan zit ik nog in Nederland. Ik wil dat geregeld hebben voordat ik vertrek, anders krijg je zo'n gedoe bij de grens. Heb ik geen zin in.

Dan moeten de kerstcadeautjes ingekocht worden. Zoals altijd heb ik voor sommige familieleden altijd een idee wat ik moet kopen, maar voor andere loop ik winkeltje in, winkeltje uit. Het juiste idee schijnt maar niet te willen oppoppen.
En dan die drukte! Nou is het altijd wel druk in de winkels en markten van Hong Kong, maar hier vieren ze ook Kerstmis, dus het lijkt wel of elke chinees zonodig de winkel in wil! Ik sprak gisteren Jesse, die ook nog wat wilde kopen voor z'n nichtjes, hij kreeg zowat een acute paniekaanval in de Toys R Us. Ha ha ha.... Je moet weten dat die winkel volgens mij net zo groot is als een voetbalveld, maar het was voetje voor voetje slenteren door de winkel en hij kon niet eens zien wat er op de schappen lag, vanwege de enorme hoeveelheid mensen!

Dan wil ik natuurlijk, zoals het een goede huisvrouw betaamt, de boel netjes achterlaten. Raampjes lappen, de boel afstoffen, de was doen, enz enz.... En dan begin je aan een klus en voordat je het weet ben je met iets heel anders bezig omdat dat weer voor je voeten ligt.

Ik ben ook al naar de kapper geweest. Weer laten knippen en verven. Het grijs in mijn haar is nu wel heel erg. Ik ben deze keer maar naar zo'n echte kapper geweest. Niet naar zo'n goedkope. Het scheelt aanzienlijk hoe ze je daar knippen en verven maar de prijs is niet mis... Nou ja. Ik kon niet meer wachten. Het moest gebeuren! Het klopt echt...als je haar maar goed zit...je voelt je meteen een stuk beter!
Daarna keek ik naar mijn handen. Het zag er niet uit. Dus op naar de Nailsalon. Nieuwe nagels erop laten doen en de 19de ga ik nog keer net voordat we vertrekken. Een glittertje hier en daar voor het Kerstgevoel en de gelnagels moeten weer opgevuld worden. Kost je toch weer een uur!

En dan moet ik volgende week onze tickets gaan betalen voor de vakantie naar Indonesie! Jazeker! We gaan eens kijken waar mijn roots liggen!! Ik kijk er echt naar uit. Wij regelen de tickets naar Jakarta, en Bram die jaren in Indonesie heeft gewoond, zal onze reis plannen. Ik heb gehoord dat we naar Bali, Lombok, Java en Gili gaan, dus ik ben heel erg benieuwd. Mij is verzekerd dat ik dolfijnen, oerang oetangs en de comodor varianen ga zien. Van die laatste enge beesten ben ik niet zeker, maar Chiel wil ze graag zien.

En tot slot moet ik deze week nog alle bonnetjes invoeren voor de accountant. Dan kan Echo, Chiel's rechter hand op het IFS kantoor, de boel weer verder regelen. En nu ik het toch over IFS heb, we moeten nog een kerstdinner geven voor het personeel. Pffff.....

1 comment:

Anonymous said...

Christus (om maar in de tijd van het jaar te blijven), krijg het er benauwd van, dat alles in pak 'm beet anderhalve week??!!! Maar goed, dan is ook wel alles, maar dan ook alles geregeld niet waar??
En bij de weg A) Jesse zag erg goed als een officer, en B) zo'n lange gast kan toch makkelijk over al die kleine mensjes heen kijken??, maar ken je die film met Arnold Schwarzenegger? Jingles all the way, op een of andere manier, komt dat beeld bij op als ik jullie verslag lees, over speelgoed winkels enzo, kwee nie hoor.
Maar nog 2 weekjes en dan zijn jullie weer lekker in Nederland.

See you........
Simone

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails