Thursday, December 20, 2007

Tot morgen in Druten!



Eindelijk is het dan zover!

De koffer staat ingepakt en het past allemaal nog net! De dikke jassen liggen klaar over de stoel bij de eettafel en ik heb zelfs de wollen handschoenen die ik van Rain heb gehad al in de zakken gestoken. Ik weet gewoon niet meer hoe het voelt, min 4 graden, brrrr...

Vannacht om half vier ging ineens de telefoon van Chiel. We schrokken ons kapot. Al slaapwandelend stommelde Chiel van de slaapkamer naar de woonkamer en stootte ondertussen ook nog eens zijn grote teen tegen de deurpost. AU...!

Hij nam op en hoorde 4 duitsers praten! 1 Duitser midden in de nacht is al te veel, laat staan 4!!! De heren hadden via Skype een conferentie gesprek en i.p.v. Michael Hunig, hadden ze Michiel Honig maar gebeld. En bedankt...

We lagen om 4 uur weer in bed maar toen was het al te laat. We konden niet meer slapen. Bakkie thee gezet, broodje gegeten en toen om half zes maar weer naar bed. Ay...dat deed pijn toen de wekker afliep om 7 uur.

Om 8 uur zouden we onze Jan weer ophalen uit het hotel, en hem weg brengen naar de airport.

Hij had een geweldige vlucht gekregen. Om 11 uur naar Bangkok, komt aan om 3 uur 's middags en vanuit Bangkok om 2 UUR "S NACHTS naar Amsterdam! En dan komt hij aan in Amsterdam om 9 uur 's ochtends! Hij hoeft "maar" 12 uur in de vertrekhal rond te hangen, de bofkont! Je moet er wat voor over hebben om business class te vliegen...

Wij vertrekken om 00.25 en komen om 06.30 aan in Amsterdam! We vertrekken later en komen eerder aan dan zielige Jan!

Hij was helemaal zenuwachtig. Waar kan ik m'n kaartje kopen? vroeg hij aan Chiel. Jan dat is geregeld. Gaan we nu door de douane Chiel? Nee Jan, JIJ gaat door de douane, wij mogen er niet door heen zonder ticket. Hoe weet ik waar ik heen moet? Op de borden kijken Jan! Alles komt goed! Heb je genoeg geld van ons gekregen Jan, om een bakje koffie te nemen? Ja hoor, ik heb nog wat geld in m'n zak!

Ik was bijna geneigd om te zeggen:"Moet je niet eerst naar de WC Jan? T'is een lange zit!" Maar ik heb me ingehouden. Goed wah!

Dus na terugkomst van het vliegveld, heeft Chiel gewerkt aan de eettafel en heb ik wat aangerommeld. Daarna een sushi-lunch genomen toen we gebeld werden. Mijn eerste gedachte was "JAN!" maar het bleek de Immigratie te zijn!

We konden onze verblijfsvergunning voor het aankomende jaar ophalen. JIPPIE precies op tijd! Nou hoef ik niet moeilijk te doen bij terug komst in Hong Kong.

En nu zitten we thuis. Bij te komen van "Jan" en de sticker in het paspoort. Over een half uurtje gaan we eten, dan de koffers ophalen om vervolgens vandaag voor de tweede keer naar het vliegveld te gaan!
Ik heb er zoooooooo'n zin in!!! Ik sluit zo de computer af....

Dus het volgende postje komt uit Druten!
En Jesse....we zwaaien wel vanuit Economy Class zo halverwege boven China!

1 comment:

Anonymous said...

welkom in het koude nederland als je nog tijd hebt zien we jullie graag in hardenberg / ommen kan je zien hoe knus jos en irma wonen

groetjes jan en jantina nreinders

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails