Friday, May 30, 2008

Kakkerlakken


Het is weer zover. Vanwege het klamme, vochtige, warme weer zijn ze er weer! Onze kakkerlakken steken de kop weer op! Wat zijn dat toch een gore beesten.
Uit alle hoeken en gaten komen ze weer aan gekropen. En niet in hun eentje, nee met hun hele familie!

Natuurlijk is het logisch dat je zulke beesten vind in tropische gebieden. Maar ik krijg er zo'n jeuk van! En het zijn ook niet van die kleintjes. Door het klimaat groeien ze uit tot gigantische afmetingen! 10 Centimeter voor zo'n kreng is geen uitzondering! En daar komt ook nog bij dat ze kunnen vliegen. Jak...

De locals hier vinden het heel normaal. Zij weten niet beter. Maar voor de westerlingen is en blijft het effe slikken als je op de stoep gekraak onder je hoort. Of dat ze tegen de muur op lopen. In ons gebouw The Pinnacle is 1 keer per maand bezoek van de Pest-Control. Standaard.

Het is natuurlijk maar wat je gewend bent. Ik kan me nog herinneren dat ik in m'n eerste baan in het ziekenhuis regelmatig kakkerlakken tegen kwam. Het ziekenhuis was heel oud. Het was vochtig en het gebouw was eigenlijk niet meer geschikt om als ziekenhuis te dienen. Het werd voortdurend in de gaten gehouden door de pest-control. Maar als je in een spoelkeuken aan het werk was, dan kwam je ze gegarandeerd tegen. (misschien fijn om te weten dat het ziekenhuis niet meer bestaat, hihi)

In het begin schrok ik me kapot, maar na een aantal weken, werden ze een vaste factor. Je mept, je slaat, je ontsmet en loopt door en gaat verder waar je mee bezig was. No big deal. Maar die beesten waren misschien 1 centimeter groot. De vaste factor hier in HK is gemiddeld 7 tot 10 centimeter groot! En ze zijn supersnel! Ze rennen kriskros door de ruimte. Voor dat je het kreng hebt gemept, ben je wel even verder. Het is gewoon topsport!

Nee, ik heb het niet zo op met deze jongens. Maar het is weer de tijd van het jaar.

1 comment:

simone said...

Maar goed dat je de WII-sport hebt, heb je in elk geval een vaste back- en forehand ontwikkeld!!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails