Wednesday, December 02, 2009

Hobbels

Zoals ik al eerder vermelde...het gaat allemaal niet zo als gepland. Een trip met hobbels.

Vanmorgen kreeg ik de schrik van m'n leven. Normaal gesproken krijg ik van Cathay Pacific een Pre-flight reminder 2 dagen voordat je werkelijk in het vliegtuig zit. D'as makkelijk want dan mag je als lid eerder inchecken en je stoel uitzoeken.

Vond het al een beetje vreemd dat ik die reminder gisteren niet kreeg van onze vlucht naar Cambodja maar omdat ik met Mickey de hort op ging om naar de bios te gaan, ben ik het domweg vergeten. Vanmorgen toen Chiel weer naar de fysio vertrok ben ik mijn mail gaan checken. Opnieuw geen mail van Cathay...mmm...

Nadat ik Jesse aan de telefoon had gesproken om te checken of die Dragonair vluchten ook via de Cathay pre-flight reminder zouden gaan, en wat inderdaad het geval was, ben ik gaan bellen met de helpdesk.

De dame van Cathay was heel aardig en begreep in eerste instantie ook niet hoe dat nou kon. Ik stond niet in het systeem!! Dus geen vlucht!! Maar ik had betaald en de e-ticket voor me liggen en begreep er geen hout van. Na lang zoeken bleek dat mijn naam HonigVoogd verkeerd gespeld was. Er stond HonigVood!! Wat een enorme sukkels daar bij het reisbureau! De dame heeft in ieder geval een plek gereserveerd voor mij, maar ik ben toch maar naar het reisbureau gegaan.

Oh solly!! Ja lekker dan. Daar heb ik niets aan. Een goed ticket moet ik hebben!! Of ze een kopie van mijn paspoort kon krijgen en natuurlijk had ik mijn paspoort niet bij me. Dus weer terug naar huis, paspoort opgehaald en weer naar het reisbureau. Nou moet je weten dat ik al 5 jaar hetzelfde reisbureau gebruik en dat ze waarschijnlijk al 85000 kopieën hebben liggen van mijn paspoort maar die liggen allemaal achter slot en grendel. Er daar kon niemand bijkomen. Want Christy, onze accountmanager is met zwangerschapsverlof. Pfffff...wat een gezeik!

Nu kan ik om 5 uur terug naar het reisbureau. Als het goed is krijg ik dan mijn goede ticket, en mijn punten! En ik sta dan geregistreerd als gold member wat weer lekker is om dan misschien een upgrade te krijgen. Nou ja, we zien wel. Morgen ochtend om 6.30 vertrekken we naar het vliegveld. En dan gaat het echt gebeuren!!

Of Chiel inderdaad de 21 km gaat doen blijft nog even de vraag. Hij is vanmorgen weer door Dr. Candy door de mangel gehaald en het voelde nog niet echt lekker. We zullen zien. We moeten pas zondag aan de bak. Er kan nog van alles gebeuren.

En dan hebben we onze Jos. Hij is vandaag jarig!! Hardstikke leuk!
We hebben een tafeltje geboekt met uitzicht op de lichtshow, cadeau staat klaar, dus helemaal goed. Om 8 uur gaan we tafel maar ...ZONDER JOS!!

Hij zit in ergens in donker China en moet nog stevig aanpoten om vannacht over de grens te komen. T'is te hopen dat hij morgen wel op tijd wakker wordt en niet door blijft ronken zoals op afgelopen zaterdag. In ieder geval gaan wij Jos verjaardag lekker vieren met een lekker chardoneetje en een goed stuk vlees!

Ik hoop vanuit Cambodja nog een postje te kunnen schrijven om jullie op de hoogte te houden van onze sportieve activiteiten. Anders wordt het pas dinsdag.

6 comments:

Anonymous said...

jos net aan de telefoon gehad i.v.m met zijn verjaardag druk druk druk en dat op je verjaardag en zo vlak voor de race nu aan het onderhandelen om terug te komen

groetjes Jan en Jantina

Ryanne Becking said...

Het komt je niet op een presenteerblaadje aangegeven merk ik! Pffff, maar gelukkig was je zelf scherp genoeg om de fout te ontdekken. Nog 1 nachtje slapen en dan begint het grote avontuur. Ik leef met jullie mee vanuit HK!

Hopelijk kunnen jullie allemaal de uitgekozen afstand kunnen lopen zonder blessures en dat je heelhuids weer terugkomt!

X Ryanne

Fiona Teeuw said...

Ans en Chiel, heel veel succes! Doe het vooral rustig aan.
En geniet ook van het land op jullie avontuurlijke terugreis.

Yvon said...

Heel veel succes en plezier de komende dagen!! We zullen aan jullie denkn!

Liefs, Mari en Yvon

simone said...

Doe je best, zal zeker lukken denk ik, onzettend veel plezier, da's het voornaamste en geniet met volle teugen!!!! Oh ja en een beetje goede tijd is natuurlijk ook leuk!!!

Dikke, supporters knuffel

Simone

Mickey said...

je weet toch dat ik niet alleen 'scheurdoos'/grondmuts maar ook getraind reisburo ben?!?!?
Girl, you need a new travelagency :-)

Gelukkig allemaal goed gekomen, en nu heeeeeeeel veel succes maar vooral genieten daar!

X Mick
for all your travelling services..:-)(and she bakes a mean applepie as well!)