Wednesday, December 09, 2009

Siem Reap en een helicoptervlucht

De volgende morgen vertrokken we weer vroeg vanuit Phnom Pehn. Per taxi naar het vliegveld en na 3 kwartier vliegen konden we uitstappen in Siem Reap.

Ook deze dag was weer een prachtige dag. Zon en niet klam. We werden opgehaald door iemand van het guesthouse in een enorme oude Landrover. Hij nam ook een binnendoor weggetje. Prachtig om de omgeving te zien. Opnieuw aardige en vrolijke mensen. En opnieuw vraag je jezelf weer af, hoe het mogelijk is dat deze mensen na zoveel ellende, toch zo vriendelijk en vrolijk kunnen zijn.

Nadat we ons gesetteld hadden in een van de vele kleine huisjes van Lotus Lodge besloten we om een plan de campagne op te stellen voor de rest van de 2 dagen die we hier zouden zijn.

1. eerst naar het City Angkor Hotel om de startnummers op te halen
2. een helicoptervlucht boven Angkor Wat
3. een bezoek aan het drijvende dorp Kampong Kleong

Het drijvende dorp zouden we de volgende dag bezoeken.
Zo gezegd, zo gedaan.

Jesse stelde voor om op de fiets naar het hotel te gaan. "Leuk joh!" Nadat de fietsen klaar waren gezet en de lunch naar binnen was gewerkt, gingen we op pad. Het eerste stuk viel erg mee. Dat ging over landweggetjes met een hoop stof. En toen ging het gebeuren. Met z'n vieren op de fiets tussen al die scootertjes en auto's. Een hoop getoeter. Maar het verkeer gaat gelukkig niet hard. Niemand rijdt hard. Wel hebben ze allemaal de vinger standaard op de claxon zitten, maar daar waren we zo aan gewend.

Die "10 minuten" die Andre had gezegd van Lotus Lodge naar het City Angkor Hotel waren er ietsjes meer. Dat waren Cambodjaanse minuten. Zeg maar een half uur meer, maar het was enig. Erg leuk en Chiel en ik voelden ons echte backpackers!

In het hotel gingen we naar de desbetreffende tafels om onze inschrijfnummers op te halen en toen bleek dat de inschrijfnummers van Ina en Haikel nergens te vinden waren! Het heeft even geduurd maar Haikel stond niet bij de 21 km ingeschreven maar bij de 10 km. En Ina stond niet als vrouw maar als man ingeschreven. Tja en dan is dat moeilijk zoeken. In ieder geval konden we met 8 pakketjes onder de arm weer richting Lotus Lodge. En dat moest snel gebeuren want om half drie zouden we opgehaald worden door de helicopterservice!

Opnieuw een busje in en naar het vliegveld. We gingen maar voor 8 minuten vliegen want het is al duur genoeg zo'n tripje maar het was geweldig!! Helemaal leuk!!

Met z'n vieren zaten we met grote headsets op en vlogen we boven Angkor Wat.

Echt te gek! En ik vond het helemaal niet zo eng als dat ik gedacht had.

Nadat we weer thuis waren afgezet zijn we 's avonds weer per Landrover in het dorpje afgezet en hebben we in Pubstreet wat gegeten. Khmer BBQ om precies te zijn!

2 comments:

Ryanne Becking said...

Klinkt goed allemaal, wordt er helemaal enthousiast van.
Wat ik me trouwens afvroeg, hebben jullie die helicoptervlucht over Hong Kong uiteindelijk nog gedaan?

miss honeybee said...

Nee, die in HK hebben we niet gedaan. Op de dag zelf werd de vlucht gecanceld vanwege de typhoon. Daarna is het er niet meer van gekomen :-((