Tuesday, January 25, 2011

Moskou

Toen ik zondagavond over het vliegveld van Hong Kong liep om naar Amsterdam te vertrekken, kwam ik langs de gate waar het vol zat met passagiers die met Aerovlot naar Moskou zouden vliegen. Luidruchtige Russen, allemaal met een tasje van DutyFree in de hand, ik schat met een grote fles wodka erin, stonden in de rij om te boarden.

Ik dacht gelijk aan de 2 vrienden van Remy die 7 jaar geleden ons opzochten in Shenzhen. Zij vlogen met Aerovlot en zij hebben toen het een en ander meegemaakt in Moskou omdat de vlucht vertraging had. Vanaf dat moment had ik mezelf voorgenomen om NOOIT naar Moskou af te reizen...of om met Aerovlot te vliegen....

En gisteren toen ik net op de bank in Druten zat met een grote mok koffie in de hand, hoorde ik het op het nieuws. 35 Doden... Veel gewonden... Zelfmoordaanslag... Vliegveld in Moskou...

Mijn gedachten gingen gelijk uit naar die mensen die ik had zien staan in de rij. De groep Russen met de wodka, de blonde Russin met haar minirok en tijger laarzen, de crew die stond te wachten in de rokerslounge...Zouden ze allemaal nog leven? De aanslag was namelijk bij de bagageband...


Have a nice day!
Enhanced by Zemanta

5 comments:

Mickey said...

hee lieverd, de kans is heel groot dat de vlucht naar de andere luchthaven in Moskou is gevlogen, heb even gezocht maar kan t zo snel niet vinden.
Blijft nauurlijk afschuwelijk. Wat ene idioten lopen er toch rond op deze wereld..

Mickey said...

ff verder gezocht. Je tijgermeisje leeft nog. De vlucht die jij gezien hebt vloog inderdaad naar de andere luchthaven.
x

simone said...

Er lopen inderdaad genoeg idioten rond op deze aardkloot. Moest ook gelijk aan Ron's jongste broer MArcel denken die 3 januari j.l voor een 1 week naar Rusland/ Moskou moest. Wat normaliter 8 - 10 uur duurt, duurde nu bij 52 uur!! Da's dan alleen nog maar de vertraging. Ben blij dat ie nu even neit hoefde. Hé Mickey, lekker hoor al die connecties...... hahaha :)

Fiona Teeuw said...

Ja, erg hé!
Als je daarover nadenkt dan is reizen in zijn algemeenheid een gevaar! Gewoon maar even genieten van de bank en de grote mok koffie.
Maar mijn oma zei altijd; Niemand gaat voor zijn tijd!

miss honeybee said...

Oh gelukkig!
Wat lief dat je dat hebt uitgezocht! Veel plezier in Thailand!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails