Monday, January 10, 2011

Next X-Mas

We zijn pas 5 dagen thuis maar het lijkt wel maanden! Raar. Ligt misschien aan een volgeboekt weekend...

Vrijdagavond hebben we heerlijk gegeten bij BLT met Mickey en Jaap. Buiten was het flink koud maar binnen was het warm en gezellig! Het is altijd leuk bij BLT. Wijntje erbij en even alles doorpraten. We hadden 2 hoofdgerechten besteld die we met z'n viertjes wilden delen. Wij lekker ouderwets draadjes vlees en Jaap en Mickey gingen voor een New York Steak. Op een goed moment komt de jongen weer terug die onze bestelling had opgenomen. "Solly, but the kitchen let me check again...Are you sure about the NY steak? Normally you always order the fillet!" vroeg hij aan Mickey. Kijk op zo'n moment weet je dat je hier misschien iets te vaak komt eten, hihi.

Op zaterdagmorgen zijn we naar de Immigration geweest en 's middags hebben we gehangen op de bank. Ik voelde me flink appelig. En zaterdagavond zijn we met Jesse weer naar BLT gegaan. Jesse had zo'n zin in een steak na dagen rond getrokken te hebben door China. Dit keer zaten we buiten en werden we verwend door 3 terras-kacheltjes. Niet koud dus. Nadat zo'n beetje de blaren zichtbaar werden op ons gezicht vanwege de terras heathers, is Jesse naar huis gegaan en wij per ferry naar SoHo.

Na maanden hebben we onze Chinese vriendjes en vriendinnetjes weer gezien. Het was super gezellig. Mijn vermoeidheid trok ook een beetje weg en we hebben heerlijk bij gepraat. Op een goed moment stond ik buiten een sigaretje te roken en kwam Rain bij me staan. Hij vertelde dat hij de foto's van onze kerstvakantie zo leuk vond en dat hij lichtelijk jaloers was geworden op de foto's waarop we met z'n allen aan tafel zaten met het kerstdinner en dat de kalkoentjes er zo lekker uitzagen. Dus ik zei, "why don't you join us next year?" En tot mijn grote verbazing zei hij 'Okay! We love to celebrate X-mas with your family!'



De rest van de avond werd er alleen nog maar gesproken over sneeuw, kou, schaatsen, logeren en kalkoen! Zelfs het menu is al bedacht! Op 1ste Kerstdag kalkoen, op 2e Kerstdag kookt Rain Chinees! Hij heeft zelfs al gepraat over een tweede koffer die hij mee wil nemen vol met Chinese ingrediƫnten! In ieder geval hebben we 4 extra logees die kerst in huize Honig. Rain, Lydia, Steve en Silla!

Zondag sliepen we uit. Na ons nachtbraken tot 2 uur 's nachts waren we wel toe aan slapen. Om 9 uur wakker! Even later werden we gebeld door Cynthia. Of we zin hadden in lunch bij Peking Garden. Maar natuurlijk! We hebben aan de Peking Eend gezeten en zalige dimsummetjes toen we het nieuws kregen van ze. Ze gaan eind januari verhuizen naar Macau! Wel jammer natuurlijk maar wat moet dat moet. Ik ga a.s. woensdag nog even oppassen op die kleine draakjes (die trouwens groeien als kool!) als Cynthia en Michael een visum gaan aanvragen in Macau.

 

Thelma, hun helpster, ligt plat met de waterpokken en mag de aankomende 2 weken niet met de kindjes in aanraking komen. Het is toch wat. Waterpokken.

Na de lunch ben ik doodmoe op de bank in slaap gevallen. De hele middag is als een waas aan mij voorbij gegaan. Chiel ging nog 'even' 20 km hardlopen en in gedachte was ik natuurlijk bij hem. Meer kon ik echt niet opbrengen. En 's avonds nadat ik de gehaktballetjes van de Ikea in de pan had gemikt, ben ik gelijk weer naar bed gegaan. Om 7 uur lag ik erin en vanmorgen om 9 uur werd ik wakker!

Ik kon nog net Chiel een kus geven voordat hij de trein in stapte naar China. Hij blijft er nu een paar dagen. Enige voordeel is dat ik zonder schuldgevoel vanavond weer mijn bed in kan stappen op een belachelijk tijdstip...

Have a nice day!

4 comments:

Mickey said...

hihi, je kan maar vast plannen hebben :-)

Fiona Teeuw said...

Er gewoon lekker aan toegeven... Slaap lekker!

Arlene said...

Nou jouw Xmas 2011 is al gepland,lekker vlot hoor,zal best gezellig worden!Druten wel even inlichten voor die tijd he,anders schrikken ze zo!

simone said...

Zo dat kan maar beter al geregeld zijn!!! Hahaha, gezellig hoor dat ze komen. Hoop dat het dan net als nu een echte kerst wordt. Maargoed dat duurt nog ff......

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails