Friday, February 24, 2012

See you later alligator!

Vanmorgen ging mijn wekker om half acht en ik hoorde al leven in de huiskamer. Chiel was al een tijdje wakker en ik hoorde Linn in de badkamer. Tja, de vakantie in Hong Kong zat erop. Plan was om om 9 uur naar de airport express te gaan.

Linn was druk bezig al haar plastic tasjes weer georganiseerd in de backpack te douwen en natuurlijk stond er een flinke plastic tas klaar met van alles voor ons. 'Willen jullie die meenemen naar huis? Het past niet meer! En ik hoef toch geen jas aan in Singapore en op Bali.'

Nadat we allemaal ontbeten hadden en weer fris en fruitig uit de badkamer kwamen gingen we op weg. Een taxi was gauw gevonden en daar gingen we. Gelukkig komen we volgende week naar NL, slechts 1 uurtje eerder aan dan Linn. Dus het afscheid zou niet zwaar vallen.


Aangekomen bij de airport express liepen we naar de balie van Hong Kong Airlines. Linn gaf haar paspoort en toen keek de dame achter de balie een beetje verrast. 'Uhm, you fly tomorrow!' Wat? Onze Linn had zich een dagje vergist! Ze vloog niet vandaag maar morgen!

Gelukkig viel er wat te regelen met deze dame. Ze kon gewoon met de vlucht van vandaag naar Singapore en het omboeken kostte zelfs geen dubbeltje meer! Nadat we de backpack op de lopende band de bocht zagen omgaan, stapten wij de lift in naar het treinstation. We hebben denk ik maar zo'n 5 minuutjes gewacht toen de trein aankwam.


We hebben afscheid genomen van Linn die er duidelijk zin in had om weer even de warmte in te gaan. Het weer hier in HK is echt bagger. Koud, nat, wind. Gisteren transpireerden we de tent uit, vandaag is het guur. Bah. Zwaaiend verdween ze achter de grote glazen wand en liepen Chiel en ik weer naar de trein.


Volgende week zaterdag, 3 maart, komt ze aan op Schiphol. Net als wij! Gezellig! En ik moet zeggen ze heeft echt zin om weer naar huis te gaan. Ze mist haar vriendje, haar broertjes, haar autootje en haar vriendinnetjes. Het is goed zo.

1 comment:

Arlene said...

Voor Linn een goede reis,veel plezier in Singapore en voor jullie even diep ademhalen en jullie zien haar weer in Holland!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails