Wednesday, February 08, 2012

Een enerverende dag

Sorry, sorry, sorry. Een blogje schrijven kwam er niet van maar ik zit achter de computer met een bakkie koffie en ik hoef nu nergens meer heen. En ik voel me stukken beter dan van het weekend toen mijn neus vol zat en mijn hoofd bonkte. Dus...

Het huis bevalt geweldig! Het is licht, ruim en we hebben veel minder last van lawaai! We zitten aan een plein waar geen verkeer rijdt, dus geen overspannen taxi chauffeurs die niet met hun handen van de claxon af kunnen blijven.


Wel blijkt dat in het weekend de terrasjes hier vol zitten met fans van het Engels voetbal. Zelfs als die wedstrijd pas om 3 uur 's nachts Hongkong tijd live op tv te zien is. Wij lagen dus een paar keer met de ogen wijd open omdat we schrokken van het gejuich. Maar we kunnen daar goed mee leven!

Jammergenoeg is het hier in HK best fris. Ik bedoel geen -18 graden zoals bij jullie, maar zo rond de 8 graden. Niet lekker om dan buiten op je terrasje te hangen. Ik doe het wel hoor! Maar lekker is anders.


Vanmiddag heb ik plantjes gehaald en verpot! O ja, Ans is aan het tuinieren geslagen! Ik heb kruiden gehaald, aardbeienplantjes en een tomatenstruikje die al lekker vol zit. Ik ben echt helemaal in de nopjes!


Gistermorgen kwam Jos even langs. Hij was net aangekomen in HK en had het huisje nog niet gezien. Hij was verbaasd! En we hebben lekker ontbeten. Niet op het terras omdat het te koud was maar gezellig binnen aan de eettafel! En 's avonds zijn we aan de pekingeend gegaan met z'n drietjes. Heerlijk!

En dan vanmorgen...zo ik ben nog steeds boos! Waar zal ik eens beginnen...

Ok. 7 Jaar geleden hebben we een huurcontract getekend bij de Pinnacle. Ik heb uitdrukkelijk gevraagd of het goed was als we een muur gingen verven en dat was geen enkel probleem. Nu 7 jaar later zijn we verhuisd.

Omdat we een lamp aan het plafond hadden hangen die we ooit van Jos hadden gekregen, moest die eraf en moest de oude lamp van de Pinnacle er weer aan. Kevin, de lobby-man, kon wel iets regelen voor ons. Hij kende een mannetje die dat kon. Als wij onze sleutel bij hem achterlieten zou hij dat verder regelen.

Enfin. Zondag moesten we in de Pinnacle zijn omdat het gas werd afgesloten. Terwijl we op het gas stonden te wachten, ging Chiel aan de slag en haalde de oude lamp van het plafond. De andere lamp, die van de Pinnacle, kreeg Chiel niet aan het plafond omdat hij boven zijn macht stond te werken. We hebben het huis gestofzuigd en liepen naar huis.

Maandag kreeg ik telefoon van Kevin. Een heel verhaal en ik begreep er niets van. Dus ik zei, Kevin, ik kom woensdag langs dan kan je me vertellen wat er niet klopt want ik begrijp je niet. En zo geschiede, Ik stond vanmorgen om 11 uur in mijn oude appartement te wachten op Kevin.

Hij had gezelschap. Het mannetje van Henderson was er ook bij. De lamp was eraf en nou deden ineens de andere lampen het niet, zei hij. Dat is raar, want toen wij vertrokken deden namelijk alle lampen het wel. Verder bleek dat het muurtje waar onze lekkende airco aan heeft gezeten, en die was geverfd door de Pinnacle zelf, ineens een probleem te zijn. Wij moeten het wit verven, hetzelfde geldt voor de slaapkamer. Steeds als ik iets wilde zeggen, kwam Kevin ertussen met 'Anyway...' en dan ratelde hij maar door, hoeveel het ging kosten, dus op een goed moment zei ik...'Hou je mond! Luister!'...

Jullie hebben dat muurtje geverfd en ik ga daar geen geld voor neerleggen. Hetzelfde geldt voor de slaapkamer. Nergens staat dat ik niet mag verven, plus jullie hebben ons contract niet verlengd omdat jullie gaan renoveren!!!!! Dus wat is het probleem nou helemaal? Ik betaal de lamp, en het geld mag je aftrekken van de 8000 hkd die ik na 2 jaar nog steeds niet heb gehad van Henderson!!!!! Waarop ze antwoordden, dat het nog helemaal niet zeker was dat ze gingen renoveren. En dat we er niet uit hadden gehoeven! Nou je zou ze toch!!

Verder heb ik gezegd dat hij of die kleine die er bij stond maar moesten bellen met mijn man omdat ik alleen maar boos wordt. Misschien beter. Dus...het was een enerverende dag vandaag.

Boven het dak is het dak te zien van de Pinnacle! Zijn ze er toch nog een beetje bij!

1 comment:

Simone said...

Adem in, adem uit, adem in, adem uit....... Errug irritant zeg, hoop dat Chiel gewoon korte metten met ze maakt..... "annyway" dikke kus, hihi

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails