Monday, May 13, 2013

Moederdag

Ondanks het bagger weer en ondanks dat het soms met bakken uit de hemel kwam vallen, hebben Chiel en ik een heerlijk weekend gehad!

Vrijdagavond hebben we met de ouders van Jesse een hapje gegeten bij Wooloomooloo. Ik was blij dat we een tafeltje binnen hadden gereserveerd want het regende. Het rare hier is dat het nooit koud is als het regent, het wordt alleen maar klammer en klammer. Maar het mocht de pret niet drukken. We hebben lekker gegeten en gezellig bijgepraat.

Zaterdagmorgen ging Chiel eerst op de fiets. Ook in de miezerregen. Hij heeft een uur gefietst en daarna op de bank gehangen. Terwijl hij zijn mail ging beantwoorden ben ik boodschappen gaan doen. Ik had namelijk vrijdagmiddag nog een sms gehad van Jesse of we zondag (moederdag) nog gingen lunchen met z'n allen. Dat leek me een heel goed idee maar toen ik ging rondbellen om een tafeltje te reserveren kwam ik er al gauw achter dat dit dus niet ging lukken. Alles was volgeboekt en toen kwam het plan om bij Huize Hong te lunchen. Persoonlijk vind ik dat nog gezelliger dan ergens uit eten gaan, maar dan moeten de boodschappen wel gedaan worden.

Gewapend met boodschappenlijst in de hand ben ik op stap gegaan. Alles was een uurtje later binnen en toen ik thuis kwam ben ik gezellig bij Chiel op de bank gekropen. Tot half zeven. Toen ben ik naar Kings Lodge gegaan om een peking eendje te halen. We hadden daar allebei zo'n zin in!

Na het eten ben ik alvast scones gaan bakken voor de lunch en ben ik begonnen met de romige honing-citroen puddinkjes die een nachtje moesten opstijven in de koelkast.

Zondag werd ik wakker met geklater op het balkon. Het kwam natuurlijk met bakken uit de hemel. Bah. Slechte timing want we wilden op het balkon gaan lunchen met de bbq aan om zalmfilet te roken/stomen. Eerst ontbijten, Chiel weer geholpen met de fiets, en terwijl hij aan het fietsen van in de miezer, ben ik begonnen met de rest van de voorbereidingen.

Thaise beef salade, rode ui-champignon-geitenkaas bladerdeeg taart, de zalm in de marinade en in een rookzak stoppen, de rucola-kaas scones ontdooien en alvast het fruit snijden voor de gezonde drankjes in de blender. Om half 1 stond de familie Plasman voor de deur en was het weer nog steeds grijs maar opgeklaard.

Tafel gedekt, bbq aan, en vanaf dat we zaten werd het weer beter en beter! En ik denk dat het half 5 was toen we weer alleen op de bank zaten. Het eten was bijzonder goed gelukt, al zeg ik het zelf, en het gezelschap heel gezellig! Wat wil een mens nog meer! Echt een heerlijk weekend was het!

En vanmorgen zijn we naar het Kowloon Hospital gegaan. Heeft Chiel weer op de lokomat gelopen en dat ging ook weer beter! Donderdag hebben ze een vergadering over Chiel's ziektebeeld/vooruitgang.
En nu is hij naar het werk. Moet ook gebeuren tenslotte.




3 comments:

Arlene said...

Weer een gezellig en druk weekend dus!En bij jullie is het tenminste lekker warm ook al regent het hier is het werkelijk nog berekoud 12-13*,lijkt wel herfst!
XXX

Fiona Teeuw said...

Ook zonder foto's loopt me het water in de mond... Ja, zo te lezen hebben jullie een geslaagde BBQ / maaltijd gehad!

Simone said...

Was geen vervelend weekeinde..... dikke pakkerd

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails