Saturday, May 18, 2013

Shanghai street

We werden vanmorgen gewekt door geklater tegen het raam. Ja hoor, regen. Geen vreemd verschijnsel in het regenseizoen. De buien zijn enorm, het valt recht naar beneden en de dikke druppels spatten met kracht uiteen. En omdat de temperatuur zo rond de 30 graden is, en ook niet afkoelt na een regenbui, is het buiten gelijk een sauna. Klam, heel klam en benauwd. Op zulke dagen wil je eigenlijk niet naar buiten, het liefst blijf je binnen in de airco. Maar ja, dat doen we dus niet ;-)

Na het ontbijt ben ik op stap gegaan. Er waren wat dingetjes die ik van mijn lijstje wilde afstrepen. Zo ben ik al weken op zoek naar gelatine-poeder. Ik ben tegenwoordig helemaal druk met bakken en koken en in sommige recepten, vooral desserts, hebben ze het steeds over gelatine-poeder. In de supermarkten hier kon ik het niet vinden, ja die velletjes wel maar geen poeder, dus mijn laatste kans was om eens te kijken in de winkeltjes aan Shanghai street.


Shanghai street, het heerlijke oud Hong Kong buurtje met kleine winkeltjes vol met ALLES wat met koken en bakken te maken heeft. Ik kan die winkeltjes nooit voorbij lopen. Ze stralen een enorme aantrekkingskracht uit op mij...



Maar wees nou eerlijk, waar heb je nou alle kook-en bak winkeltjes op een rij staan? Wokken, enorme hakblokken, honderdduizend verschillende bakvormpjes, schaaltjes, messen, pizzabakvormen, sushi schaaltjes, houten krukjes, pannetjes van klein tot heel groot, dimsum stoommandjes, ik bedoel, het aanbod is echt te gek! En dan hebben we nog de 'I LOVE CAKE' shop. Gevuld van top tot bodem met meelmixen, chocolade, vormpjes, taartplateau's en alles wat er bij komt kijken! En het mooie is dat alles voor de groothandel bedoeld is maar dat particulieren daar ook mag kopen!



En inderdaad. Ik heb een doos met gelatine poeder gevonden in dat winkeltje! Dus die kon van het lijstje af, maar toen viel mijn oog op handige schaaltjes die ik altijd nodig heb maar nooit in de kast had staan! Ook zo'n pracht van een tulband vorm ging mee, nieuwe afmeet cups en lepels, een vergiet, van die stevige papieren cupcake vormpjes, een gember rasp en in een ander winkeltje viel mijn oog op voorraad potten!


Misschien leuk om te vertellen dat ik 2 jaar geleden via Donna Hay, DE Donna Hay uit AustraliĆ« die foodstylist en kookboekschrijfster is, een voorraadpot had besteld. Een pracht van een glazen pot die na de porto toch wel erg duur uitviel. Maar ach, voor 1 keertje kon dat wel. Toen ik nog zo'n pot wilde hebben, vond ik dat ik het niet meer bij haar kon kopen. Veel te duur. Maar nu, ergens op een schapje achter in een winkeltje, vond ik 3 identieke kleinere potten voor een habbekrats! Voor dat bedrag kon ik de porto kosten niet eens betalen! Donna Hay moest eens weten ;-) Ik werd natuurlijk nog hebberiger maar meer potten waren er niet meer, jammergenoeg. Ook mee dus.

Helemaal in mijn nopjes ging ik terug met 2 boodschappen tassen vol! Daarna ben ik het cadeau voor Jesse alvast gaan halen. Na al die jaren had ik eindelijk een cadeautje voor Jesse gevonden. Ik bedoel, die gozer is into sport en daar heeft hij alles al van. En alles waar een stekker aan vast zit en waar Apple op staat heeft hij ook, dus wat koop je voor iemand die alles al heeft? En ja, het duurt nog 2 maanden voordat hij jarig is maar dat kon me helemaal niets schelen. Dus die was ook in de pocket! Weer iets af te strepen!


Via de markt terug naar huis. Tomaatjes gekocht. En toen naar de broodjeswinkel. Lunch voor Chiel en mij met verse sinaasappelsap. Heerlijk. Ook af te strepen.

Naar huis, helemaal doorweekt door het kleffe weer, broodje gegeten en de spullen opgeruimd. Koekjes gebakken, van die zandkoekjes, erg lekker trouwens en ze konden gelijk in mijn nieuwe voorraadpot!


Daarna geskypt met Remy en Leena. Heerlijk! Die kleine wordt al wat groter met lekkere dikke wangetjes. Ze zat gezellig bij Remy op schoot en keek verbaasd toen ze ons hoorde. Oh wat een lieverdje is het toch.

En nu even niets. Straks koken en vanavond een filmpje kijken. En morgen krijgen we Berry op bezoek. Gezellig!

1 comment:

Mickey said...

bereid je maar voor op nog een Shanghai Street excursie. Ik heb denk ik de halve straat wel nodig ;-)
heerlijk he, fijne spullen kopen/hebben!
Enjoy en dan neem streep ik 'zoeken naar gelatinepoeder' van mijn lijstje af, ok/
Dikke kus!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails