Monday, August 28, 2006

...dan maar poetsen!

Het is maandagmorgen en ik zit helemaal in m'n eentje thuis. Chiel is vanmorgen met Berry naar de office in China gegaan. En verder is er helemaal niemand om aan de koffie te gaan.
Heel jammer want ik heb van Martijn en Linn een nieuw koffiezetapparaat gekregen. Een grote. Waar je 15 kopjes mee kan zetten!!

Tijdens de vakantie, bleef Martijn koffie zetten. Zo'n dingetje waar je 6 kopjes max uit kan halen. "Word je nou niet helemaal gek Ans, dat je steeds bij moet zetten?", vroeg Martijn. "Ik zou gek worden!" Tja het is maar wat je gewend bent. Wij waren al blij dat je zo'n ding in China kon vinden.
Toen Lody en ik vrijdag thuis kwamen uit Bangkok, stond er een grote doos in de woonkamer. Van Martijn en Linn. En ik heb net een potje gezet. Heerlijk. Bedankt jongens!

En nu is het stil. Heel stil. Lody is vertrokken, de kids zijn weg. Bah. Effe wennen hoor...
Wat wel weer lekker is dat het huisje weer alleen van mij is. Geen koffers, geen luchtbedden, geen tassen en geen handdoeken na het zwemmen die overal in huis hangen te drogen. Dat is wel weer lekker, maar ik zou er niet mee zitten als ik daar mee zou moeten leven hoor!

Ik ben dus maar begonnen met poetsen. Ramen gelapt, de kussenhoezen van de bank gewassen, gestofzuigt, koelkast uit geruimd, badkamer gesopt. Ik moet alleen een plaatsje vinden voor alle toiletartikelen die heel gul door de kids en Lody zijn achter gelaten wegens ruimte gebrek in de koffer.

Lody kreeg by the way een prachtige oranje sticker op haar koffer bij het inchecken.
VERY HEAVY. Hihi. Er zat ietsjes meer in dan gepland. Om precies te zijn 28.6 kilo en dat terwijl je maar 23 kilo mee mag nemen. Maar British Airways deed niet moeilijk. Ze snapten zelf ook wel, als je geen handbagage mee mag nemen, de spullen ergens moeten blijven!

Straks ga ik nog even boodschappen doen, de foto-dvd voor Lody op de bus doen en dan een tukkie doen op de bank. Helemaal alleen...

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails