Wednesday, April 09, 2008

Shanghai

Nanjing Road

Daar zijn we weer! Heerlijke tijd gehad alhoewel het gisteren de hele dag heeft geregend.
We hebben Paul en Nuan weer gesproken en de kindertjes van Nuan ontmoet. Echt scheetjes van kindjes!

Op zondag zijn Chiel en ik naar het oude centrum van Shanghai geweest. Lekker rond gelopen en heel gezellig met zo'n 20.000 andere chineesjes de oude chinese tuin bezocht die daar ligt.

De volgende dag gingen Paul en Chiel al heel vroeg op pad om naar leveranciers te gaan. "Effe" bezoeken wil zeggen 6 uur in de bus, dan blijkt de leverancier de afspraak vergeten/gecancelled te hebben, een overnachting en de volgende dag weer 4 uur in de bus om naar een andere leverancier te gaan. Rond 6 uur zouden ze weer terug zijn in Shanghai maar door het slechte weer kwamen ze pas om 8 uur terug in het hotel. Nuan kwam ook met haar dochters naar het hotel en omdat het zo hard regende en haar kinderen de kou niet gewend waren, hebben we lekker aan het buffet gezeten in het hotel. Dat bleek een schot in de roos want er lag heel veel seafood en een uitgebreid dessert buffet!
Aan de Shanghai dumpling!

Toen Chiel en Paul voor 2 dagen weg waren, ben ik met Nuan en de kids de stad in gegaan. De kindertjes hadden nog niet het oude centrum gezien, dus zijn we daar nog een keer heen gegaan. Ze vonden het prachtig.

En 's Avonds had ik als verrassing kaartjes gekocht om naar de Chinese Acrobaten te gaan die optraden in het Opera gebouw. Ze hebben echt met open mond gekeken!
De dag erop hebben we allemaal een hele dag gehangen op de bank. Helemaal niets doen. Zaaalig!

En vanmorgen mochten we om half zes op. Douchen, taxi, vliegveld, en om 12 uur waren we weer terug in ons flatje.

De rest van de foto's en het stiekume filmpje die ik heb gemaakt van de acrobaten komen later! Er wordt aan gewerkt!

1 comment:

Yvon said...

Weer een mooie ervaring rijker!
Wel heel jammer dat Chiel en paul 6 uur voor niets in een bus hebben gezeten, afzien heet zoiets, volgens mij;-)