Sunday, March 22, 2009

2 Sterren dimsum

Vandaag hebben we mogen beleven hoe het dan is, als je gaat dimsummen in een 2 Michelin sterren restaurant. Je moet alles 1 keer geprobeert hebben in je leven toch?

Omdat Cynthia werkt in het Langham Hotel en omdat ze familie over had uit NL, had zij een tafel geboekt in het T'ang Court Restaurant in het Langham Hotel. Je begrijpt wij waren erg benieuwd! We hadden ons er zelfs op gekleed. Op je slippers kom je zo'n restaurant gewoon niet in. Dusss...

Het restaurant zag er mooi uit. Tegen het saaie aan zelfs. Dikke tapijten, zware gordijnen, wit tafellinnen en servies, en het was muisstil! En het personeel fluisterde... En dat was even nieuw voor ons!
Een dim sum restaurant in Hong Kong bruist en is vooral rumoerig en het knapt uit z'n voegen op een zondagmiddag! Het gekletter van servies, het geroezemoes van bezoekers, dat is wat we kenden! En nu zaten we in een stille zen-achtige omgeving...

De dimsum werd met zorg uitgezocht en besteld. We hebben lekker gegeten en de thee was zalig. De overbekende rieten stoommandjes zaten nu verstopt in zilveren schaaltjes. Ook dat was nieuw voor ons!

Na de maaltijd hebben enkele van ons zelfs Kopi Luwak besteld. Dat is een zeldzame koffie uit Indonesie. Een wilde boskat eet groene bonen, vervolgens gaat dat door zijn darmstelsel, en als de groene bonen het daglicht weer zien, dan worden ze als koffiebonen behandeld. Bij je kopje koffie krijg je ook een "Certificate of Authenticity" met een nummer! Ja, het moet niet gekker worden! De prijs voor zo'n kopje koffie wil je niet weten!

Al met al was het weer een bijzondere ervaring. We waren in goed gezelschap en we hebben heel wat afgelachen en bepraat. Maar het "2 sterren" principe viel tegen moet ik eerlijk zeggen. Ik had er meer van verwacht, b.v. dat de dimsum prachtig opgediend zouden worden in de vorm van konijntjes of vogeltjes met een boom van uitgesneden wortel en bloemen van watermeloen... Of dat de dimsum echt heel anders van smaak zou zijn, of dat we dimsum zouden krijgen die we nog nooit hadden gezien in zo'n Cantonese eetschuur, maar nee...

Aan mij is het niet besteedt denk ik. Ik zie de toegevoegde waarde niet vrees ik. Zet mij maar in zo'n super chinese dimsum tent, met een hoop mensen en een hoop kabaal.

1 comment:

Arlene said...

Ik vond het juist zo gezellig met al die drukte en als de smaak niet 200% beter is nou dan is het niet de moeite waard er zoveel meer voor te betalen!
Maar...je hebt weer iets meegemaakt!
kus van je zus

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails