Monday, March 09, 2009

Singapore

Zondagavond zijn we terug gekomen van een zeer geslaagd en gezellig weekend!

Het begon al toen we gingen inchecken op vrijdagmiddag. We liepen naar de balie van Cathay en deze dame gaf ons 2 heerlijke plekken in Business Class! Yeahhhh!!!! Altijd lekker om in volle luxe van A naar B te gaan.

Aangekomen in Singapore bij ons hotel, zaten Irma en Jos al op een terrasje op ons te wachten. Zij waren de dag ervoren al naar Singapore vertrokken. Het was erg warm en vochtig, maar dat is het altijd daar, dus warme kleren uit en in een korte broek en zomerjurkje op weg naar Lau Pa Sat Foodcourt.

Zalig gegeten en veel te veel natuurlijk. Daarna op weg naar Clark Quay. Een buurtje met alleen maar barretjes, restaurantjes en terrasjes aan de rivier. Gezellig!

Totdat we in de taxi Irma hoorde vragen aan Jos: "Heb jij mijn portemonnee?" Oeps... De portemonnee was blijven liggen op de tafel. Alles zat erin, geld, bankpasjes, creditkaarten. Een lichtelijk gevoel van paniek schoot door ons heen. We zijn met dezelfde taxi weer terug gegaan naar Lau Pa Sat, we hebben allemaal de mensen die de tafeltjes schoonmaken gevraagd of een geel tasje hadden zien liggen en wonder boven wonder kwam er een oud mannetje met Irma's portemonnee aanlopen! En alles zat er nog in!

Irma en Jos waren zo blij dat ze de beste man gelijk een beloning hebben gegeven en daarna zijn we weer de taxi ingestapt en hebben alsnog een flinke borrel genomen!

De volgende morgen bijtijds opgestaan en ontbeten, en toen zijn we op weg gegaan naar Macritchie reservoir nature walk. In mijn boekje stond dat daar een wandeling was boven de boomtoppen over en hangbrug. Spannend! (we hoorden later pas dat Jos last heeft van hoogtevrees!)

Het was hartstikke leuk om eens in een stukje jungle te lopen in Singapore! Geen idee dat het bestond zo dicht bij de stad. We liepen langs een groot meer waar volop mensen met kanootjes aan het varen waren. De hele trip zou zo'n 12 kilometer lopen zijn, maar in de klamme hitte, valt dat echt niet mee.

Het stukje hangbrug was maar 250 meter. Viel ons een beetje tegen maar voor Jos was dat lang genoeg. Maar echt respect voor Jos, want hij deed het maar! Ware het met 2 handen stijf aan de railing, maar hij deed het!

Op de terugweg van het park naar de grote weg om een taxi te scoren, hebben we veel wilde aapjes gezien en een flinke hagedis van zo'n 50 cm lang. Het was super maar we waren ook erg blij toen er een taxi voor ons stopte. Die hitte is echt killing! Dus op naar Crossroads Cafe bij het Mariott Hotel voor een lekkere koude cola!

Altijd leuk om weer terug te zijn bij een plek waar we zoveel hebben gezeten. Het hotel is super maar echt veel te duur vandaar dat we in het Copthorne Kings hotel zaten bij de rivier in de buurt. Na bijgekomen te zijn zijn we naar Newton Foodcourt gelopen. Opnieuw zalig gegeten! En de roejak en stingray waren super!!

Na het eten terug naar het hotel om te douchen en even de oogjes dicht te doen want we wilden 's avonds naar het St.James Powerhouse. In de tussentijd had Anisah ook al gebeld en we hadden afgesproken om haar om 5 uur op het terras voor het hotel te ontmoeten.

En ja hoor. Stipt om 5 uur (familie van Kamilla?!) stapte ze de taxi uit. Ze zag er geweldig uit! Lekker bijgepraat, wat gedronken, en ze kreeg nog telefoon van Ben terwijl ze bij ons zat! D'as grappig!

We zijn later vertrokken zonder Anisah naar Little India. Irma had nog geen curry gegeten en dat kan niet natuurlijk. Anisah moest terug naar huis want er kwamen veel mensen bij oma op bezoek. De taxichauffeur heeft ons een heleboel verteld waar we lekker konden eten en zette ons af bij het Bananaleaf restaurant. Hier hebben we echt veel te veel gegeten dus ons plan om nog uit te gaan en te gaan dansen viel in het water. We hebben nog wel een drankje genomen op Emerald Hill en toen zijn we lekker op tijd naar huis gegaan.

Gistermorgen weer ontbeten met z'n allen en toen zijn we gaan lopen naar Chinatown. Super leuk buurtje! Veel marktjes, leuke plekjes, mooie tempels en bekende geuren!
Vandaar naar Arabstreet gegaan, rond gelopen, koffie gedronken en gegeten bij een klein Nasi Lemak tentje. D.w.z. dat je een bord met rijst krijgt en dan langs schalen met eten loopt die allemaal op elkaar gestapeld staan en aanwijst wat je wilt eten. Heerlijk!

Onze tafel stond vol met schaaltje omdat we alles wilden delen met elkaar en toen de rekening kwam hebben we nog getracht te raden wat het zou kosten. We zaten er flink naast met de prijs! Irma zat er het dicht bij. Ze dacht 70 Singdollar maar het bleek met z'n viertjes maar 27 Singdollar te zijn! Gaaf!

Vanaf Arabstreet zijn we per taxi naar de Merlion gegaan die helaas in de steigers stond, koffie gedronken aan de rivier, rond gelopen door het Colonial district en toen was het langzamerhand tijd om de koffer op te halen uit het hotel want ons verblijf zat er alweer op. Helaas...

Afscheid genomen van Jos en Irma, koffer in de taxi en op naar het vliegveld. Opnieuw kregen we een upgrade! We love Cathay!! In luxe een filmpje gekeken, lekker gegeten, beetje gedommeld en toen waren we weer in Hong Kong. En geen 35 graden meer, o nee, een lauzy 16 graden was het slechts! Mijn zomerse outfit waarmee ik het vliegtuig was ingestapt, stond zeer misplaatst.

De Smoking Lounge Op Changi Airport in Singapore. Chiel is nog steeds gestopt hoor, het was voor mij :(
Maar om even aan te tonen dat het dus niet hoeft om in een stinkend te klein kamertje te zitten met een raam ervoor zodat iedereen de "misdadigers" kunnen zien! Hier hebben ze een heel dakterras met zitjes en een lounge barretje voor de "afvalligen" die willen roken! Hoeray voor Singapore!!

En nu zit ik weer in m'n eentje thuis. Chiel is vanmorgen weer vertrokken naar Shenzhen voor 3 dagen. Maar vanavond komen de buren weer thuis uit Singapore. D'as gezellig!

2 comments:

Anisah said...

i see you guys got home safely, that's good. didn't have much champagne on the flight, im guessing! ;) it was nice seeing you! will see you soon!

Anonymous said...

Leuk om te lezen dat jullie een geslaagd weekend hebben gehad. Groetjes aan Irma. We missen haar hier wel hoor! Geniet nog maar even van haar aanwezigheid en de groetjes daar.