Wednesday, February 06, 2013

Stanley & 10.000 budha's

Nadat ik Chiel in het ziekenhuis had bezocht ging ik weer de taxi in naar het hotel waar John en Hildegard verblijven. Vandaag stond Stanley op het programma. Op een van de laatste bezoeken had Hildegard daar schoenen gekocht en nu net voordat ze naar HK kwam, waren deze schoentjes de prullenbak ingegaan omdat ze die totaal had afgelopen. Goede timing dus.


We hebben lekker rondgelopen, gesnuffeld in de winkeltjes en een drankje gedaan op een terrasje. Ook zijn we nog het tempeltje ingelopen om wierook te branden voor Chiel. Baat het niet dan schaadt het niet. Ik kreeg het even te kwaad. Soms is het net even te veel.


Maar het was heerlijk om even de gedachten te kunnen verzetten en de zon op de huid te voelen. Want het weer is werkelijk waar buitengewoon goed! Het is rond de 25 graden!

's Avonds toen Chiel weer thuis kwam hebben we lekker thuis gegeten. Hij is echt moe na zo'n dag fysiotherapie en later die avond voelde hij zich een beetje grieperig. Ik denk ook dat het te maken heeft met het idee dat hij vrijdag uit het ziekenhuis wordt ontslagen. Zoals hij zelf zei, 'ik ben nog niet beter en nu moet ik naar huis!' Hij weet het verstandelijk wel dat alles meer tijd kost dan dat hij zou willen maar emotioneel hakt het er goed in. Het is wel mooi geweest, het heeft lang genoeg geduurd, maar zo gaat dat niet. Komt ook wel weer goed. Een dipje zo nu en dan mag best.

Vanmorgen heb ik hem weer uitgezwaaid en voor de tweede keer in 8 weken ben ik 's middags niet bij hem op bezoek geweest. Ik ging namelijk met John, Hildegard en Byoux naar de 10.000 budha's.


Om 10 uur stond ik weer klaar in het hotel en met z'n viertjes liepen we naar het treinstation. En toen merkte ik dat ik niet helemaal 'bij' was. We stapten uit in Shatin en toen dacht ik 'of waren die budha's in Tai Po?' We hadden bijna kaartjes gekocht om door te rijden naar Tai Po toen toch bleek dat ze in Shatin waren. Wat een blunder. Maar we hebben ze gevonden!


Het was weer geweldig om al die budha's te zien, alhoewel de trip naar boven best energie kostte. Het was zo warm geworden en de zon brandde echt op ons koppie. Ook hier hebben we weer wierook gebrand en lekker de tijd genomen om alles goed te bekijken. En ik heb nog een 'blessed statue' gekocht in de tempel. The more the better!


Na het bezoek zijn we in de taxi gestapt terug naar TST. Daar hebben we geluncht in de dimsumbar op Canton road. Heerlijk gegeten en toen op naar de China ferry. John wilde alvast kaartjes kopen om naar Macau te varen. Ze gaan voor 2 dagen op stap dit weekend. Als ze terug komen gaan we nog gezellig eten en naar het vuurwerk kijken voordat zij weer vertrekken naar de volgende bestemming.

Maar eerst vanavond Thai op het plein met z'n allen!

2 comments:

Simone said...

Jeetje, wat ziet die kwam yin er mooi uit!!! Dé godin der Liefde..... maar daar hebben jullie geen gebrek aan..... Lieffies, die "dipjes"zoals jullie dat noemen, is toch niet meer dan normaal???? Er zijn mensen all over the world die om veel minder "dipjes"hebben. Nee je wereld staat van het ene op het andere moment totaal op zn kop en daar zal je geen last van hebben..... Geniet nu maar lekker van het bezoek.... en tja best slordig dat jij niet meer wist waar je uit moest stappen ;-) Hahaha Love you guys

Arlene said...

Zusje,aldoor maar flink proberen te zijn is niet nodig,laat je gevoel er maar uit!
Fijn dat Chiel "ontslag"krijgt van het ziekenhuis is toch weer een stapje vooruit maar kan me wel voorstellen dat het hem en jou allemaal wel te lang gaat duren!
Toch is het niet anders en zit er niets anders op!
Wat een mooie budha's heb je gekocht!
Geniet maar lekker van je bezoek!!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails