Sunday, March 24, 2013

Leena

Gistermorgen vroeg kregen we een sms-je van Remy. We zitten al in het ziekenhuis, alles gaat goed, ik bel zodra ik nieuws heb. We zaten in 1 klap rechtop in bed, ontbeten, gingen onder de douche en toen begon het wachten...uur na uur...

Naar wat Remy had geschreven, was ik gaan tellen en volgens mij zou de kleine dan toch wel geboren moeten worden rond 11 uur, maar er gebeurde van alles behalve dat ene telefoontje waar we met smart op zaten te wachten.

Om 3 uur hield ik het niet meer. Heel voorzichtig stuurde ik een sms met 'alles goed?' Een kwartier later kreeg ik antwoord. 'Gelukt! Ik bel zo!' En we kregen een fotootje tegestuurd...


Chiel en ik keken elkaar aan. 'Ja, we zijn nu echt opa en oma!!' Wauw, spannend, we werden een beetje emotioneel. En wat super dat de kleine meid keurig heeft gewacht op ons! We kwamen donderdagmorgen aan, hebben een dagje kunnen bijkomen van de jetlag, en op zaterdagmorgen heeft ze haar komst aangegeven!


We kregen inderdaad na een half uurtje een facetime-telefoontje van Remy. Dus telefoon met beeld! En toen zagen we een trotse maar vermoeide Rachida, Remy met ongeschoren hoofd en wallen onder de ogen en ineens zagen we een klein verfrommeld meisje...Leena! Om precies te zijn, Leena Fatima Ans!!! Jazeker, ik ben vernoemd!


Leena is 3800 gram zwaar en heeft haar moeder de hele dag laten wachten. Ze werd pas om 14.30 geboren terwijl ze al die nacht daarvoor om 02.30 waren opgenomen. Ze moeten nog een nachtje blijven omdat ze net als haar papa toen, ook in vervuild vruchtwater ter wereld is gekomen.


We zijn 's avonds gelijk naar Utrecht afgereisd! In de auto met Linn, Ben en Selena. Op naar het Diakonessenhuis en toen we daar de parkeerplaats opreden, zagen we Remy als staan bij de uitgang.
Er zijn even wat traantjes geplengd, vooral van mijn kant ;-), en toen liepen we de afdeling op waar Rachida en Leena lagen.


Effe iets anders, wat een verschil met het Queen Elisabeth hospital! Op de kamer waar Rachida en Leena met z'n tweetjes lagen, stond een bedbank waar Remy gebruik van kon maken, een klein bedje en de kamer was zo ruim, dat als dit in HK had gestaan, daar zonder pardon 10 man op hadden gelegen!


Oh wat een klein scheetje! Nog helemaal verfrommeld van de geboorte, 10 vingertjes en teentjes, een bos donkere haartjes en in diepe rust! Ze heeft al die tijd geen kik gegeven. Ze vond het alleen niet zo leuk als er geflitst werd want dan fronste ze gelijk haar wenkbrauwtjes. Zo schattig!

Ze is van arm tot arm gegaan. Iedereen wilde kleine Leena even vasthouden en ze vond het allemaal best. Na een uurtje zijn we vertrokken. Leena, Rachida en Remy hadden een drukke nacht/dag gehad en Chiel was ook moe. Moe van de emoties...

Vandaag blijven we thuis. Het is nog niet duidelijk of ze vandaag naar huis mogen of dat ze misschien nog een nachtje moeten blijven en wij krijgen vanmiddag Chiel's zussen op bezoek en vanavond komen Yvon en Mari langs.

Opa en oma...t'is wat! Supertrots zijn we!

6 comments:

Anonymous said...

Wat super Opa en Oma, wat een mooi meisje is het. En fijn dat ze niet al te lang gewacht heeft, nu kunnen jullie nog optimaal genieten. xx Lody

Simone said...

Wat is Leena een voorbeeldig kleinkind.... hihi netjes wachten tot opa en oma een beetje zijn bij gekomen..... Een schatje is het, maar volgens mij lijkt ze best een beetje op papa, toen ie net was geboren... Geneit er lekker van!! en ook van alle visite die er aankomt.... xx

Arlene said...

Wat een mooi meisje,lijkt inderdaad wel wat op Remy toen hij net geboren was.Jammer van dat vruchtwater maar ze hebben haar vast goed in de gaten gehouden.
Nu kunnen jullie lekker nog een tijdje van haar genieten en ook leuk dat je vernoemd bent!XXX

Fiona Teeuw said...

De techniek staat voor niets... Telefonisch contact met directe live beelden van de pasgeboren Leena en haar trotse ouders! Ans en Chiel gefeliciteerd met jullie kleindochter. Dat worden een paar super weken. Ik wacht met spanning op de volgende foto's....

Joke80 said...

Helemaal geweldig :)

Mickey said...

wat een heerlijk frummeltje is het! Kunnen jullie lang van haar genieten, wat een goede timing!
Dikke XXX

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails