Tuesday, March 12, 2013

Scheur in de muur

Vanmorgen om 9 uur werden we opgeschrikt door drilboren en moker hamers. Niets vreemds op zich want dat is het leven in Hong Kong, maar het was nu wel heel dicht bij. De aanbouw achter de keuken werd bij de buren gesloopt.

Ik had al verwacht dat zoiets zou gebeuren want ze hadden een aanbouw over de railing van het gebouw gebouwd. En omdat de Hilton Towers bezig zijn met het renoveren van de buitengevel waar ook de railing bij hoort, had ik al verwacht dat vandaag of morgen alles plat zou gaan.


Vanaf 9 uur werd nonstop gedrild en gehamerd. Chiel en ik konden elkaar nauwelijks verstaan. Chiel checkte zijn email en ik was bezig met de was en liep naar onze aanbouw achter de keuken. Ineens zag ik een enorme scheur in de muur! Das nie goe nie. Eerst maakte ik wat foto's van de scheur en vervolgens liep ik naar de buren. De deurbel was 'out of order' volgens het papiertje en de deur stond open. Ik hoorde de werkmannen boren maar zag niemand. Dan maar weer naar huis. Voel me niet prettig in een huis van een ander.

Toen ik ons huis weer binnen liep zag ik een van de werkmannen op ons balkon bezig om rotsooi op te ruimen die was ontstaan tijdens het boren. Chiel liep mee naar het balkon en toen ik de deur open deed en 'hello' riep, keek de man niet op of om. Na 10 keer steeds harder hallo te hebben geroepen keek hij nonchalant over zijn schouder. 'Look what you have done! There's a crack in my wall!' Hij bleef weer stoïcijns voor zich uit kijken en wuifde mijn opmerking weg.

Hmmm, dat had die nou niet moeten doen...Listen, you have made a crack in my wall and I will go to the management office! Deur dicht en op weg naar de lobby. Via de doorman werd de manager gebeld en kon ik mijn verhaal kwijt. Hij zou straks welk even langskomen.
Weer naar boven en toen hebben Chiel en ik contact gezocht met onze landlord. Hij moet het wel weten natuurlijk en stel dat we hier ooit weg gaan dan wil ik niet horen dat het onze schuld is en dat wij de zaak moeten herstellen.

Andre en Jenny, onze landlords, kwamen rond 12 uur een kijkje nemen. Ze vonden het trouwens erg leuk om ons weer te zien en waren erg in de nopjes met de conditie van hun huis. Ze zagen nu ook de scheur en nu ging Andre naar de manager. Met z'n allen hebben ze gekeken naar de scheur, hebben ze de werkmannen bij de buren bezocht en spraken ze van alles door. Morgen komt de manager weer langs. Ik weet alleen niet meer waarvoor...


's Middags zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Vandaag moesten we met een normale taxi omdat de Diamond Cap weer was volgeboekt. Helling op, taxi in, Chiel afgezet bij de fysio en toen ben ik Mongkok ingegaan. Met de minibus. Ik word nog een echte fan van die busjes ;-)


Ik was op zoek naar vlotte gympies/laarsjes voor mezelf maar ben niet geslaagd. Wel zag ik enorm lieve kleine Vans...met Hello Kitty...met een beetje rose...en die konden niet blijven staan op de
plank ;-)


Chiel weer opgehaald van het ziekenhuis, taxi weer in, helling weer af, opgefrist en verzorging gedaan, Chiel heeft nog eventjes geskypt met het werk en ik zag dat de gehele aanbouw van de buren nu echt helemaal plat ligt! Volledig gesloopt!



En toen gingen we weer op stap. Helling weer op en een lekkere wandeling gemaakt naar Ocean Terminal. We hebben gegeten bij Greyhound met Ellen en Remco. Super gezellig en weer bijgepraat.


En laat daar nou de Amsterdam aangemeerd! Dat supergrote donkerblauwe schip! Prachtig! En ze hebben alvast de weg gewezen waar we heen moeten volgende week! Bij Ocean Terminal, rechts af!


We zijn weer terug gewandeld naar huis via de Avenue of Stars en hebben genoten van het zalige weer. En van de lampions!


En dan nog even dit...
Het was vandaag precies 3 maanden geleden dat Chiel werd opgenomen en geopereerd. T'is wat.


3 comments:

Fiona Teeuw said...

Wat een dag!.... Maar die schoentjes maken veel goed. In een woord schattig.

Simone said...

Wat een gedoe allemaal die verbouwing van een ander....en jij zit met de puin...lekker hoor. Nou genieten jullie daar nog maar van het lekkere weer, want hier is het weer wit!! Wel een stralend zonnetje(voor nu) maar een hele witte wereld en zoals het een klein landje betaamt, hebben we weer file tot zeker half twaalf vanmorgen..... Ik wordt zo meteen opgehaald door mijn collega van Villa Verne en ga van 10.00 tot 13.00 hun maar eens vervelen... heerlijk :-) En jemig alweer/pas 3 maanden geleden.......gelukkig is er wel een enorme vooruitgang, die welliswaar in onze ogen niet snel genoeg gaat, maar hij is er goddank wel!!! Ohhh nog 1 weekje jongens, heerlijk zijn jullie in elk geval een stuk dichterbij xxx

Arlene said...

Nou altijd wat he en zelden wat goeds met die werklui!In elk geval heb je alles gedaan om te voorkomen dat jullie aansprakelijk worden gesteld.Wat een lieve schoentjes!! Alweer 3 maanden,gelukkig is er grote vooruitgang en dat hadden jullie 3 maanden geleden niet voor mogelijk gehouden toch? O ja maak er een mooie 32e trouwdag van vandaag XXX

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails