Sunday, July 01, 2007

Fietsen met een handicap


Gisteren, zaterdag dus, hadden de mannen zo gedacht om een stukje te gaan fietsen op Mui Wo. Bram zou met Nick naar Mui Wo gaan en Chiel en Jos zouden vanuit Central naar Mui Wo vertrekken.
Ik had geen zin om te thuis te blijven dus even met Kamilla gebeld en wij zouden elkaar daar ook ontmoeten en dan naar Kamilla's huis om de nieuwe bank te bewonderen.

We vertrokken met mooi weer. Lekker warm en een zonnetje. 't was even afwachten of de ferry naar Wanchai nog wel ging omdat de Chairman nog steeds in HK zit. Vlak naast de ferry. Maar het ging goed. Ik zou alvast met de normale ferry naar de outlying ferry pier gaan.

Sta ik daar, vertrekt de ferry naar Mui Wo net. Hmmm.....gemist. En Chiel en Jos waren er nog niet. Nou ja, dan nemen we de volgende ferry maar. Helaas...op deze ferry mag je niet met fietsen. Dat zou betekenen dat we pas 3 uur later op Mui Wo zouden aankomen!


(beetje moeilijk te zien, maar Jos en Chiel staan op het onderdek met hun fietsen)

Terwijl we dus bellen met Bram, die dus voor het eerst van z'n leven op tijd was vertrokken, begint het te regenen. Zij zijn weer terug gegaan naar Discovery Bay en wij hebben de ferry naar DB genomen. Elkaar ontmoet bij Coffee Pacific en toen kwam de regen met bakken uit de lucht vallen. De mannen hebben toch maar besloten om te gaan fietsen en Kamilla en ik hebben de bus naar huis genomen.

Een paar uur later kwamen de mannen thuis. Doorweekt!!! Het was alleen maar harder gaan regenen. Een voor een stonden ze te druppen in de woonkamer. Chiel was niet blij. Ze hadden nog afgesproken dat als het zou regenen, ze niet zouden fietsen, maar als je zo lang bezig bent geweest om ergens te komen met je fiets, en het regent dan heb je ook geen zin om alles voor niets gedaan te hebben. Dus warme douche, droge kleren en klaar is kees.


We hebben lekker koffie gedronken en Bram had nog een salade in elkaar geflanst. Daarna naar de mexicaan op DB. Het begon weer wat te regenen maar het zette niet door. Tijdens het eten bleef het droog en om half 10 stapten Jos, Chiel en ik weer op de ferry terug naar Central.

Stappen we weer uit de ferry, begint het weer te regenen! Ik heb een taxi genomen maar de jongens moesten met hun fiets weer naar de Wanchai ferry. Ze hebben nog wat roadblocks gezien en ineens werd het hele verkeer stil gelegd. De Chairman kwam langs in de limo. Heel fijn maar het ging steeds harder regenen. Bij aankomst op TST bleek dat alle sluipweggetjes waren afgezet ivm het vuurwerk van vanavond. Dus Jos en Chiel moesten lopen.

Voor de 2e keer die dag stond Chiel weer te druppen in de woonkamer. Doorweekt!
"Ans, als ik weer wil gaan fietsen en er is regen voorspelt, wil je dan aub mij verbieden om op de fiets te stappen? Ik baal hier enorm van..." Dus maar weer onder de douche, droge kleren aan en aan een kopje hete thee met paracetamol.

Chiel is verkouden. Gek he?

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails