Wednesday, February 18, 2009

Koud!

Vanmorgen afschuwelijk laat m'n bed uitgekomen. Ik werd nog even wakker toen ik Chiel onder de douche hoorde stappen, zag op de wekker dat het 7.15 was, heb me omgedraaid en werd pas wakker om 10.30! En ik schaam me er niet eens voor! Hihi...

Maar goed nadat ik had ontbeten en koffie had gedronken was het toch wel tijd om dat luie lichaam eens onder de douche te zetten. Ik voelde me echt een zombie. Buiten was het wederom grijs alhoewel ik hier en daar blauwe plekken in de bewolking ontdekte. Jippie!

Ietwat overmoedig trok ik een zomerjurkje uit de klerenkast, laarzen aan gedaan, haar in de coupe gespoten, lipgloss weelderig over de lippen gestreken en toen ik in de spiegel keek dacht ik: Meid, je ziet er patent uit! Vervolgens mail gecheckt en toen ging de telefoon. Of ik zin in koffie had, vroeg Ed. Hij zat al bij Starbucks op de boulevard.

Tuurlijk heb ik zin in koffie, dus tas van de stoel gegrist, zonnebril op (misschien iets te) en daar ging Ans op weg naar de lift. Vriendelijk "Jo san" oftewel goedemorgen geroepen naar de staf achter de balie van de lobby, ik doe de deur open, sta op de stoep en ...KOUD!!!

Potver. D'as lekker dan. De wind blies in 1 rukwind mijn hele coupe door de war, mijn jurk leek wel een luchtballon en die zonnebril heb ik maar gelijk onder in de tas gemikt. Shit. Hier had ik niet opgerekend! Toch doorgelopen naar Starbucks omdat Edje al aan de koffie zat maar de rukwinden op de fly-over zaten naar mijn gevoel op sterkte "storm".

Achter de glazen pui zat Ed op het terras aan een bakkie. Brrr...koud. En die blauwe plekken in de bewolking waren verdwenen als sneeuw voor de zon! Maar Ed scheen nergens last van te hebben. In verhouding met Mallorca was het hier warm! Chiel kwam ook nog even lunchen bij Starbucks en nadat hij weer naar het werk liep, zijn Ed en ik op zoek gegaan naar een ander terras, eentje uit de wind. Op het plein bij TST-east hebben we nog wat gedronken, stukje gelopen en toen ben ik linea recta naar huis gelopen, jurk uitgegooid, en mijn oude vertrouwde jeans en dik gebreide trui aangetrokken. Ohh... eindelijk warm...zaaalig!

2 comments:

Anonymous said...

shit, blijft dit weer zo? Na, lekker dan....
Hopelijk is er over twee weekjes wel een lekker zonnetje odat we heerlijk op een terras kunnen hangen met een caramel machiato ;)

Groetjes,
Irma

miss honeybee said...

Volgens de buurvrouw van de Pinnacle, gaat het zomer worden over een dag of 2! Goed nieuws dus, hihi
Kan niet wachten tot je hier bent, GEZELLIG!!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails