Monday, February 02, 2009

Terug van weg geweest

We zijn er weer! En we hebben een zalige vakantie gehad, vol met zon, zee en strand, wijn en bbq-seafood en dagelijkse massages van het lichaam en de voetjes!

Het was eerst even wennen om een hele week niets te "moeten" maar na zo'n dag of 2 waren we er prima aan gewend. Heb zelfs nu afkick-verschijnselen! Kijk steeds om me heen waar "Fat Nelly" is, mijn persoonlijke masseuse. Maar goed, we zijn weer thuis. Ook leuk.

Hoe was Boracay?
Nou, helemaal geweldig! Een paradijs met ontzettend relaxte mensen, wit zand en super blauw water. De temperatuur van het water was iets kouder dan ik had gehoopt, maar het bracht wel lekker verkoeling en dat hadden we wel nodig. Ik ben de eerste dag gelijk stevig verbrand en dat terwijl ik niet eens in de zon lag! Het doet mij denken aan een Caribisch eiland. Overal hoor je Bob Marley zingen, de meest mooie mannen en vrouwen met rasta's lopen rond, en niemand schijnt zich te haasten. En de "komt het vandaag niet, dan komt het morgen wel" mentaliteit heeft iedereen geinfecteerd.

Boracay is een van de vele eilandjes die de Filipijnen, de Filipijnen maakt. Ik dacht zo'n 7 kilometer lang. White Beach, het strand waar wij verbleven, heeft poedersuiker wit zand en het is verboden voor verkeer. Vanaf het water gezien heb je een strand, palmbomen, een zandpad en dan je hotel! Helemaal goed dus. Langs het zandpad, heb je heel veel restaurantjes, strand-barretjes, lounge-tentjes, massage-salonnetjes, en kleine winkeltjes.

Waar overdag de ligbedden staan, staan 's avonds tafeltjes en stoelen om te kunnen genieten van een BBQ. Je hebt in principe op Boracay ook niet veel nodig. Een zwempak, slippers en een goed boek is alles wat je nodig hebt! Ook 's avonds loopt iedereen in een zwempak met een wikkelrok, of een korte broek met t-shirt. Geen gedoe, gewoon lekker jezelf zijn!

Deze vakantie was voor ons geen "doe"-vakantie maar meer een "relax"-vakantie. We hebben 1 keer op een Glass bottom boat gezeten om naar de visjes te kijken en te snorkelen. En we hebben 1 dag een toektoek gehuurd en die heeft ons naar het hoogste punt van Boracay gebracht en we hebben nog wat andere stranden gezien. Niet zo spectaculair dus.

Ook samen met Lydia, Rain, Steven en Silla ging het goed. Zij zijn aardig op zichzelf en dat was best wel lekker. Op het strand kwamen we elkaar tegen, maar soms ook niet. En 's avond bij de sunset dronken we een biertje, daarna eten met elkaar en nog even feesten of niet. Helemaal goed.

Ik kan dus ook niet echt een reisverslag uitbrengen omdat we echt niets hebben gedaan maar ik kan jullie de prachtige foto's van Boracay laten zien. De zonsondergang is werkelijk prachtig! Elke avond weer was het een super schouwspel en we konden er geen genoeg van krijgen! Net zoals het blauw/groene water wat gewoon nep lijkt! Maar goed, ik val in herhalingen. Kijk zelf maar!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails