Thursday, January 07, 2010

Verkeersinfarct

T'is weer zover. Ik ben verkouden. Ik snuf en snif en hoest wat af en zijn mijn oogjes (nog) kleiner dan normaal. Maar dat hoort erbij natuurlijk bij deze Winterse weken. Gelukkig blijft het koud en gaat het alleen maar harder vriezen en verwachten ze ook meer sneeuw, dus wat dat betreft zit ik goed.

Het lijkt wel of de hele vakantie draait om sneeuw en ijs maar ik kan er echt niets anders van maken.

Ik keek net naar het late journaal en daar bleek dat er om half twaalf 's avonds nog steeds files stonden. Vooral op A9 stond het muur vast. Een zogenaamd verkeersinfarct. In beide richtingen meer dan 30 km! Ze waren van plan om de snelweg te sluiten, een gat te creƫereen en daar borstel en strooiwagens tussen te laten rijden om zo het verkeer te helpen. Beelden van auto's die door de gladheid niet eens een oprit naar de snelweg konden oprijden! Of van auto's die naar beneden gleden van een afrit! Er was een man aan het woord die 5 kwartier had gedaan over 4 kilometer!

Je zal maar naar je werk moeten...of zaterdag het vliegtuig moeten halen om terug te vliegen naar HK!

2 comments:

simone said...

Ja daar moest ik ook al aan denken: Hoe gaan ze zaterdag terug??? WAnt heel gezellig wordt er nog meer sneeuw verwacht........

Hoe laat ga je de lucht in???

XX

Arlene said...

Ik hoop dat je verkoudheid gauw over is en wens je toe dat jullie gewoon naar Schiphol kunnen rijden zonder problemen en ook zonder problemen kunnen vertrekken,wat zal jij blij zijn met 20*.
Liefs en we keep in touch!
Arlene

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails