Sunday, November 14, 2010

Is er licht?

Vrijdag kwam er 1 mannetje om de lichtbak in de badkamer te maken. Hij zag het probleem en loste het snel en efficiënt op. Hij was zelfs zo goed bezig, dat ik tegenwoordig ook weer licht heb onder mijn badkamerkastje! Na 2 jaar 'lichtloos' te zijn geweest (ik bedoel onder het zwevende kastje) was ik al helemaal vergeten dat daar überhaupt een lichtbak zat! Mijn nieuwe beste vriend van het management, Jacky, vroeg aan mij of er misschien nog meer problemen waren die opgelost moesten worden. Nadat ik was bijgekomen van deze uitermate aardige maar o zo onverwachte vraag, liet ik hem mijn muur zien met zwarte strepen.

Onze airco heeft de afgelopen zomer flink gelekt en nu bladdert de verf af op genoemde muur. Zo ook het plafond in de badkamer. Verder liet ik hem mijn afgetrapte vloer zien. De lak is er bijna van af en Therasita blijft maar olie op die plekken smeren. Het helpt een dag of 4 en daarna is die weer kaal. Geen probleem, zei Jacky. Er werd gebeld en morgen (15 nov) komt er een legertje mannetjes de boel repareren!! Ik was met stomheid geslagen! Enig nadeel zit hier wel aanvast. Ik moet de hele dag thuis blijven want ze komen van 10 tot 6 uur!

Verder verhuist Jesse a.s. dinsdag. De hele boel is al ingepakt en staat geduldig te wachten totdat het verhuisbedrijf komt. Zijn streven om hier te leven als een prof-voetballer die slechts 1 koffer nog heeft om te kunnen verhuizen is in rook opgegaan. Zelfs Jesse heeft dozen vol spul! Zijn nieuwe flatje is aangepakt door zijn ouders en voor het eerst sinds 5 jaar kunnen we met een gerust hart stellen dat Jesse een 'gezellig' huisje heeft! Hij heeft zelfs 'onnodige' dingen in zijn nieuwe huis! Zoals magneetborden! Hulde aan Herman en Ineke! Het contrast was wel heel groot toen we net bij Jesse kwamen kijken of we misschien kasten wilden overnemen...die zielige kroonluchter met 6 lampjes boven de etenstafel...slechts 1 lampje deed het! ...Gelukkig komen zijn ouders veel op bezoek, hihi...en zijn huishoudster uit China schijnt nu ook op en neer te forensen! Dat helpt ook!


Jesse verhuist hier in de buurt. T'is maar 5 minuten hier vandaan. En ik begrijp dat niemand, en dus ook Jesse, het idee van een Yuppie Sauna en trendy kapsalon als buurman hebben en Bollywood muziek in de lobby, kan weerstaan, maar ik vind het niet leuk dat hij verhuist! Wel begrijpelijk maar niet leuk! Dinsdag wordt toch een beetje 'zielige' dag...



Have a nice day!

2 comments:

Mickey said...

geweldig he, die Jack! Altijd handig, een 'new best friend' bij het huis-management.
koffie, troost & gezelschap zijn zowel maandag als dinsdg available op de 27e or just a phonecall away en de 27e daalt af naar 7, gewoon bellen!

x

miss honeybee said...

Doe ik!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails