Wednesday, November 03, 2010

Mijn Wii en ik

Ik had het een tijdje niet gedaan. Om precies te zijn, 340 dagen. Ik was er bang voor want elke keer als ik er aan begon kreeg ik op mijn kop van mijn digitale trainer...Maar gisteren ben ik dan toch maar onder de bank gedoken en heb ik het Wii balans bord afgestoft!

Met een zwaar hart heb ik de koffietafel aan de kant geschoven, heb ik mijn yogamatje uitgerold en heb ik het balans bord neergezet. Nu die knop nog indrukken...Om mezelf iets meer tijd te geven ben ik eerst naar het toilet gegaan, vervolgens nog een wasje in de machine gegooid, de afwas gedaan en toen stond mij niets meer in de weg...

Na een diepe zucht had ik eindelijk de moed bij elkaar gesprokkeld om dan toch de knop in te drukken die al groen flitsend mij liet zien dat het bord er helemaal klaar voor was. Ok. Wees dapper. Gewoon doen!

Het begon er al mee dat het bord mij op mijn (achteraf) veel te grote tv scherm, mij verwelkomde. Ietsjes sarcastisch en in grote letters stond er...'Hello uh...I forgot your name! Is has been 340 days ago...' Ja, ja, wrijf het er maar in! Ik heb het druk gehad! Voor dat ik het wist sprong het beeld over naar het volgende. Het wegen! Hmmm...minder...

Het poppetje dat mij moet voorstellen stapte slank op de weegschaal en toen ging de meter lopen. In een oogwenk stond ik in het 'rood' (=overgewicht) en veranderde mijn poppetje van slank naar dik! Heel erg motiverend moet ik zeggen maar niet heus. Daarom wilde ik dus niet op dat ding staan! In 340 dagen 8 pond aangekomen!! En alsof dat nog niet genoeg was hoorde ik van het bord..'you did not reached your goal, is it Ans?' Nee! Anders stond ik hier niet!

Na het wegen begon de bodytest en godzijdank viel die reuze mee. Mijn Wii-leeftijd is 33! Geluk bij een ongeluk anders had ik dat kreng echt het raam uit gemikt. En toen begon de werkelijke training...


Alle blokjes aerobics heb ik keurig afgewerkt en daarna was krachttraining aan de beurt. Als je zo'n blokje opent dan mag je 6 keer een oefening gaan doen. En dat klinkt helemaal niet erg. 6 keer maar! Moet lukken toch? Nou na 4 keer lag ik uitgeput op de grond. Ik kon niet meer! Ik heb nog geprobeerd om te smokkelen maar dat had het bord ook heel snel door. 'You gave up, didn't you! Come on, those muscles will not get in shape by itself!' Hoogst irritant!! Maar eerlijk is eerlijk, als je het goed doet geeft hij ook complimentjes!


Ik heb alles bij elkaar 30 minuten op dat bord gestaan. Maar vanmorgen deed elke spier in mijn lijf zeer! Ik kan met moeite mijn armen optillen en mijn zielige buikspieren hebben het vandaag moeilijk gehad. Vanmorgen heb ik hardgelopen naar de muur en terug maar halverwege waren mijn armen zo lam dat ik verder ben gaan lopen. Morgenavond moet ik weer op dat bord en ga ik vol goede moed mijn haat-liefde relatie met de Wii frontaal aan!


Have a nice day!

1 comment:

Joke said...

Hihihihi, ik fitness me suf maar het schiet ook niet echt op!! Jeetje, je rent al best veel en dan toch nog zwaarder? Ik vind het maar flauw hoor! Ga zo maar weer op de fiets op pad..... xoxo

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails