Thursday, November 04, 2010

The One and Only

Echt me gek shoppen heb ik al heel lang niet gedaan. Het klinkt ongeloofwaardig maar het is toch echt zo. Zelfs ik krijg zo nu en dan last van een shop-overkill. Dus we zijn op zoek naar wat nieuws. En dat bedoel ik dan ook letterlijk. Wat ik echt leuk vind is om nieuwe winkeltjes of restaurants te bezoeken. Kijken wat ze hebben, of het eten me aanspreekt, of de sfeer in zo'n restaurantje leuk is, kortom ik doe vooronderzoek.

En omdat alleen op vooronderzoek gaan niet zo gezellig is als met z'n tweetjes, lopen Mickey en ik wat af. Het nieuwste winkelcentrum "The One" is gelukkig bij ons in de buurt, op slechts 5 minuten lopen.
Gisteren en vandaag hebben Mickey en ik alle tijd genomen om eens verdieping voor verdieping af te gaan. En dat was leuk!

De weg links is Nathanroad
The One heeft hele leuke winkeltjes, niet van de bekende merken waar we al zo veel van hebben, maar gezellige leuke kleine betaalbare winkeltjes. Bovenin is de 'sky-dining' gevestigd. 4 Restaurants waarvan we er nu 2 gezien hebben. Wooloomooloo, een steakhouse met terras en de verdieping eronder is een traditioneel Chinees restaurant. Daar hebben we aan dimsum gegeten. Erg lekker en spot goedkoop! Die andere 2 restaurantjes moeten nog bezocht worden! Maar vanaf het steakhouse hebben we al kunnen zien dat zij ook terrassen hebben!

Daarna zijn er wat verdiepingen met home-decoraties, matrassen, bedden en klein spul. Een verdieping met een bioscoop en natuurlijk ook nog 4 verdiepingen met kleding en schoenen.  En dan komen er 4 verdiepingen met kleine restaurantjes zoals een Vietnamees, Thai, Chinees, Sandwiches, Organisch, Vegetarisch, koffietentjes en theehuisjes, en ijs! Allemaal even leuk ingericht! Trendy en van deze tijd! En mocht al dat eten nou op je heupen gaan zitten, dan kan je gelijk door naar de sportschool die ook 2 verdiepingen in heeft genomen!

En in de kelder zijn 2 verdiepingen DigiWorld. Alles wat met computers, tv en stereos te maken heeft. Aan de mannen is dus ook gedacht! Wat ook opviel is dat er zoveel balkonnetjes zijn! Op elke verdieping kan je wel ergens naar buiten en van het uitzicht genieten! Heel slim gedaan van de project ontwikkelaar!

In het winkelcentrum heb ik een ijssalon gezien met een bijzonder concept! Frozen yogurts en toppings die je zelf mag samenstellen. Ik bedoel het is een 'self serve' ijs-salonnetje met buiten terras!



Het systeem is kinderlijk eenvoudig. Je trekt een bak uit de standaard. Je selecteert de smaak, dat is best wel moeilijk want er zijn genoeg heerlijke smaken...en vult hem zelf met een flinke hoeveelheid!







...dan loop je door naar de 'topping-bar' waar je kiezen uit tientallen verschillende toppings...en gooit er net zoveel op als je zelf wilt!
...laten wegen en betalen...
en dan is het genieten van je eigen gecreƫerde ijsje!





7 comments:

Fiona Teeuw said...
This comment has been removed by the author.
Fiona Teeuw said...

Tja, laat nu die Wii maar standaard midden in de kamer staan!.... Ik krijg spontaan zin in ijs. LEKKER

Lody said...

Ja Fiona het water loopt me spontaan in de mond maar helaas na 3 maanden hernia en niets mogen doen is dit niet verstandig .....

Ans geniet jij er maar van, met al dat lopen en de Wii kun je het makkelijk hebben.

Liefs

Mickey said...

dames, dames....wat denken jullie van ons..:-) we hebben alleen gekeken en foto's gemaakt bij de ijstent !!! (ECHT!!)

hihi

miss honeybee said...

Klopt! Alleen maar gekeken!

simone said...

Mhhmm, jullie kennende en de rest vermoedende......... :)

Fiona Teeuw said...

O.k.! Jullie krijgen van mij ook het voordeel van de twijfel!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails