Wednesday, June 29, 2011

Phuket

We zijn weer terug! Vanmiddag na een kleine vertraging zijn we geland in HK. Beetje een overgang want in Phuket hebben we niet tot nauwelijks regen gezien en hier was het grijs en nat. Maar toch ook weer lekker om thuis te zijn!

Vrijdag 24 juni:
En dan kom je aan in je hotel...per limo... en gelijk kwam bij ons de vraag op...'gaan we het hier wel redden? Is dit wel uit te houden? Lukt dit wel voor de aankomende 5 dagen?'
Antwoord: JAZEKER!!

De ingang van het hotel
Wat een gaaf hotel! Strak, Zen en trendy. Helemaal mooi! Gelegen aan een strand waar inderdaad nog niets is gebeurt. Geen schreeuwerige barretjes, hotelblokken en drukte. Maar lekker rustig aan een kustweg. Echt genieten was het!

Het mangrove meer
En ons huisje was super! Helemaal ommuurd. Helemaal privé. Eigen zwembadje, open badkamer, een waanzinnig groot bed en grote ventilatoren buiten onder het afdak en binnen boven het bed.

We hebben de zooi eerst opgeruimd en een duik genomen in ons zwembadje. Pas tegen het eind van de middag zijn we verder gaan kijken op het park en bij het strand.

Villa Honig
Het restaurant zag er waanzinnig uit, de 2 zwembaden heel luxe met ligbedden en sala's en het strand zag er verlaten en stil uit. De zee was ruw en het windje verkoelde heerlijk. Onze eerste maaltijd in het restaurant was een super ervaring. Thai's eten in volle glorie!

Zaterdag 25 juni:
Vandaag, nadat Chiel en ik hebben hard gelopen om het Mangrove meer om 6 uur 's ochtends, lagen we voor pampus op ons dagbedje voor ons eigen zwembadje. Het is gewoonweg onwennig om helemaal niets te doen. We genieten van de rust...(de telefoon blijft natuurlijk wel gaan en de emails blijven binnenstromen), de zon en onze eigen huishagedissen en gekko's die ons vergezellen in ons tuintje.

De zon komt op...
Eerst maar eens onbijten. Ook weer echt verwennerij. Daarna weer hangen op ons bedje maar om 12 uur houden we het niet meer. We gaan per mountainbike de omgeving verkennen. We moeten echt iets doen!

De roadkills die we hier en daar tegenkomen, geven echt aan dat we in de tropen zijn. Een platgereden slang en hagedis!

Ook zien we dan 'turtle village' Een nep dorpje waar je wat kan shoppen. Er is een supermarktje met de originele naam 'turtle market' en er zijn wat restaurantjes. Het restaurantje wat we later aan de weg tegenkomen is meer ons ding. Heerlijke pad thai kan je daar eten!

Bij terug komst lopen we even naar de lobby. We willen vanavond ergens heen...misschien hebben zij een idee. De dame die ons helpt geeft aan dat er een weekend markt is in Phuket City. We kunnen een tourtje boeken en we moeten dan om 6 uur in de lobby staan. Geregeld!

Als we om 6 uur in de lobby aankomen, blijkt dat wij de enigen zijn die deze tour geboekt hebben. Lekker! In plaats van het minibusje staat er nu een joekel van een Landcruiser voor de deur! Gaaf! We stappen in en een half uurtje later worden we door onze chauffeur afgezet voor een enorme markt waar vooral de lokale bevolking boodschappen doet.

Er is van alles te zien. Kleding, schoenen, souvenirs en vooral een groot gedeelte met eten! En dat komt goed uit want wij hebben honger! We eten in een klein kraampje en later vinden we ook de kleine pannekoekjes waar Linn zo gek op is. We hebben een foto gemaakt en ze geproefd! Linn, ze waren heerlijk!

Een paar uur later worden we weer opgehaald en gaan we weer naar huis. Nog een drankje in de beach bar, even dompelen in ons zwembadje en dan naar bed. Zeelucht maakt slaperig!

Zondag 26 juni:
Na het ontbijt besluiten we om vandaag aan het grote zwembad te gaan liggen. Het windje is zo lekker! En bijkomend voordeel is dat de poolboys heen en weer lopen met ijskoud water, in lemongrass gedrenkte doekjes en verstuivers en elke bestelling met liefde opnemen en naar je bedje brengen. Ik onderga ook mijn eerste beach massage bij de massage tent naast het hotel. Die dag zijn we ook flink verbrand!

Als we tijdens Happy Hour een drankje nemen in de beachbar vraagt een medewerker of we vanavond willen eten in het restaurant. Waarom ook niet...net zo makkelijk. Even later zitten Chiel en ik achter een enorme schaal met de 'Fishermen's catch'. Seafood! Heerlijk! Maar weer vroeg naar bed. Ook seafood eten totdat je erbij neervalt maakt slaperig!

Maandag 27 juni:
Opnieuw zijn we vroeg wakker. De zon komt net op en Chiel en ik staan alweer klaar in onze sportkleren. Hij gaat voor 10 kilometer en ik loop de kustweg af en terug naar het hotel. De zeewind is heerlijk en ik geniet volop! Samen met Justin Timberlake op de koptelefoon, wacht ik op Chiel. Hij heeft het gered en hij is trots dat hij de hitte heeft overwonnen!

De rest van de dag is het hangen, zwemmen, slapen, eten, lezen en niets doen. Vanavond hebben we een toertje geboekt naar Patong Beach.

Deze keer gaan er nog 6 andere mensen mee de bus in. Na een uurtje rijden komen we Patong in. Een hele andere sfeer hangt hier. Barretjes en restaurantjes, en het stikt van de westerse mannen met Thaise schonen aan hun zijde. Sowieso is het publiek hier een beetje anders. We kijken onze ogen uit. Het is net of ze hier een gennetje of 2 missen. Als je niet beter wist zou dit ook een badplaats aan de Spaanse kust kunnen zijn! Er lopen nu al dronken en luidruchtige mensen op straat!

Been there, done that. Ik hoef daar niet meer heen. Opgelucht zitten we weer in de bus terug naar ons hotel.

Dinsdag 28 juni:
Eigenlijk onze laatste volledige dag op Phuket. We lopen weer in de vroege morgen ons rondje en komen totaal bezweet weer in ons huisje aan. Eerst maar plonzen om bij te komen en daarna lekker ontbijten.

Vandaag beloofd weer een mooie dag te worden! We zitten weer aan het grote zwembad vanwege het windje. De hitte is hier beter vol te houden. Chiel heeft bijna zijn Tom Clancy boek van 736 bladzijden uit en ik heb de tijdschriften die ik had mee genomen al 10 keer gelezen. Ik zwem mijn baantjes en geniet van de zon. Straks gaan we nog even fietsen naar turtle village om nog wat zakken met cashew noten te halen om mee te nemen.

Aan het eind van de middag stappen we op de fiets en komen langs een paar restaurantjes die vlak naast het hotel staan. We besluiten om daar 's avonds te gaan eten en dat bleek een goede keus te zijn geweest! Het eten was zalig! En het grappige was dat we eigenlijk bij de mensen in de huiskamer zaten te eten! De kindertjes deden hun huiswerk aan 1 van de tafels en vader keek naar het nieuws op de tv.

Ook hebben we nog even genoten van de enige keer dat we een zonsondergang hebben kunnen aanschouwen vanuit de beachbar.  De hele week was dat nog niet gelukt!

Thuis nemen we nog een duik in ons zwembadje. Het ziet er sprookjesachtig uit. Het blauwe licht in het zwembad verlicht de achtertuin en met (nog) een wit wijntje sluiten we onze vakantie op Phuket af. Nog 1 nachtje slapen...

Woensdag 29 juni:
De koffers staan weer ingepakt. We nemen nog een ontbijtje en dan gaat de telefoon. Of we de achterdeur even open kunnen doen. De bellboy staat klaar om de koffers mee te nemen naar de lobby. We lopen er achter aan. Ik kijk nog 1 keertje om, zwaai de vogels. de gekko's, mijn kikkertje en mijn zwembadje gedag...

De limo staat weer voor. De koffers gaan er in en dan gaan we op weg naar het vliegveld...
Het was een heerlijke vakantie!!
Enhanced by Zemanta

4 comments:

Fiona Teeuw said...

Na het lezen van jouw reisverslag wordt het me duidelijk; jullie hebben een SUPER heerlijke vakantie gehad!

Arlene said...

Heerlijke vakantie dus,geen bijzondere dingen gewoon lekker uitgerust!Fijn voor jullie!!

Anonymous said...

Zucht,z u c h t met m'n ogen dicht kan ik bijna de mooi omschreven plaatjes zien!! XXX Simone

Rina said...

Ans en Chiel. Dat leest als een heerlijke vakantie. Ben wel jaloers hoor. Maar jullie hebben het ook verdiend. Hier kan je weer een tijdje op teren.