Monday, September 24, 2012

We zijn weer in de lucht!

Zo, daar word ik toch even niet goed van zeg. We hadden al weken last van een instabiel internet connectie en afgelopen donderdag deed hij helemaal niets meer. Vreselijk. Dan pas merk je eigenlijk hoeveel je op internet doet. Ik kon het blog niet meer updaten, geen recepten meer zoeken, geen FB, geen spelletjes, geen andere blogs lezen. Echt ik kon wel janken.

Maar goed, Chiel ging bellen met de PCCW. Dat is onze provider en Chiel staat daar ingeschreven met ID en paspoortnummer. Voor zo'n belletje moet je echt goed gaan zitten, koffie inschenken en vooral geen haast hebben. IDkaart en paspoort lagen klaar. Hij had al tot 10 en terug geteld en dan begint het eindeloze telefoonmenu waar je door heen moet. 'For english press 1, for internet press 2, for questions press 3...' Je begrijpt dat het heel veel energie kost. Maar na zo'n half uur, kreeg hij zowaar iemand aan de telefoon!

Eerst probeerden ze het op 'afstand' te fixen. Dat lukte dus niet. Dan weer vragen en moeilijk doen en vervolgens werd er een afspraak gemaakt. Praise the Lord! Zondag tussen 10 en 12 uur zouden ze langs komen...
En ja hoor, er kwam dus helemaal...niemand! Voor jan met de korte achternaam zitten wachten. En om 1 uur hadden we een afspraak met Berry en Jos. Er moet natuurlijk wel gegeten worden. Dus opnieuw gebeld na de lunch. Eerst dat hele menu weer af en toen zei de vriendelijke dame dat er waarschijnlijk iets mis is gegaan. Nee?! Echt?! Zou je denken?! Natuurlijk is er iets mis gegaan! Er kwam niemand!!

Maar goed, nieuwe afspraak gemaakt. Vandaag tussen 4 en 6 uur zou er iemand langs komen want ze hadden inderdaad gemerkt dat ons kastje van de PCCW niet meer werkte. Dus daar zat ik dan. Ik had al een vermoeden dat er weer iets mis zou gaan...Om half 5 ging de telefoon. De monteur. "Hello? I'm PCCW!' Ik helemaal blij. "Yes, my internet is NOT working, please come as soon as possible!"... 'Hello? Your internet is working again?... NOOOOO, it's not working!!! ...Ok, thank you!
WAT?! Hoorde ik dat nou goed?... Hij zal toch wel komen?... Toch?!

Enfin, om half 6 belde ik nog maar eens met de monteur. "Where are you? I'm waiting for you!"...'Hello? You cancelled. It's working...WAT?! NOOOOOO, you have to come!!! It's NOT working!!!

Ik trok bijna de haren uit mijn hoofd! WTF! Nadat ik enigszins uit mijn slof was geschoten besefte de monteur dat mijn internet het niet deed en dat ik niet blij was. Binnen 20 minuten zou hij alsnog langs komen want hij zat net aan de noedelsoep. Alles bleek er mis te zijn met het kastje en de verbinding en ik heb een nieuw kastje gekregen. Eindelijk weer internet. Jippie!

Morgen een postje over mijn culturele uitspatting!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails