Sunday, November 17, 2013

Tempura



Van de week had ik enorme trek in tempura. (groenten en/of garnalen in een knapperig jasje) Maar omdat we de hele week zonder rolstoel zaten, zat een bezoekje aan de Japanner er niet in. Ik ben gaan zoeken op internet naar een goed Japans recept omdat ik dat knisper laagje wilde hebben en dat vaak bij andere recepten een beetje mis.

Ik zag een filmpje op You Tube en dat recept heb ik gevolgd. Het was super lekker en precies zoals ik wilde. Niet vet en ongelooflijk knapperig.

Ik heb asperges, zoete aardappel, pompoen, champignons en chinese aubergine gebruikt. Chinese aubergine is smaller en langer waar je dus plakjes van kan snijden. Wortel en broccoli vind ik niet geschikt om tempura van te maken omdat ze een beetje waterig zijn. Boontjes daarentegen zijn wel weer lekker.

De kok in dit filmpje gebruikt inderdaad cake-meel! Je hebt het goed gehoord! En hij gebruikt ijswater. Ik heb een blikje sodawater uit de ijskast gebruikt. Voor extra knapperigheid ;-)

Smakelijk eten!


2 comments:

Mickey said...

ik vind jou wel stoer hoor. Zin in tempura? nou, dan maken we dat toch gewoon zelf?! Zover ben ik nog niet hoor! Petje (koksmuts?!) af!

miss honeybee said...

Mickey het is echt heel erg makkelijk. Vooral als je dat filmpje eerst bekijkt. Kind kan de was doen! XXX

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails