Monday, April 23, 2007

Peng Chau, MountainBike en Oudtante

Ja, ja, Simone heeft me er eventjes haarfijn opgewezen maar ik ben natuurlijk geen tante geworden maar een "oudtante"...Mijn god, wat klinkt dat oud....Bedankt Simone!

Vandaag was een goede dag. Nadat ik van Chiel ontbijt op bed had gekregen (ja ja!) ben ik gaan douchen, aankleden en toen zijn we naar de ferry gelopen. Het plan was om Peng Chau eens te gaan ontdekken. Een klein eilandje net voor de kust van Discovery Bay. Ik had zo gedacht dat je op een klein eilandje niet echt grote hikingtrips kon maken, maar dat viel reuze mee. Bergje op, berg af, trapje op, trapje af! Kleine strandjes, mooie vergezichten en dat blijft altijd verbazen.

Ik had deze trip van internet afgehaald en de kaart uitgeprint maar toch hebben we zo'n 3 keer hetzelfde pad gelopen. (Laten we maar in 't midden houden of dat aan de kaart of aan ons geweldige kaartleesvaardigheid lag.) En niet zo'n stukje wat lekker vlak is maar natuurlijk "up hill"! Het weer zag er somber uit maar het was warm en de luchtvochtigheid maar slechts 95%! Jemig, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo heb getranspireerd. Maar het was super!

Uit de verte zagen we Discovery Bay en het leek erop of ze daar flink wat regen hebben gehad, hele vreemde mistige wolken hingen erboven DB. Gelukkig hebben wij het droog gehouden.

Kijk, dat hiken blijf ik leuk vinden. Je ziet dingen die je in de stad niet ziet, je ruikt de frisse ziltige lucht, je voelt je gezond omdat je beweegt maar het hoogtepunt blijft voor mij toch zo'n lekker seafood etentje aan het eind. Jammer genoeg was er op Peng Chau geen enkel seafood restaurantje te vinden, dus zijn we maar weer op de ferry gestapt richting Mui Wo om daar ons te buiten te gaan aan deep fried squid, sweet en sour prawns, fried clams in black bean sause en spinach with garlic!

Toen we daar aankwamen, op zo'n lekker boemelbootje, hebben we Bram gebeld. Hij heeft namelijk vorige week daar een fiets gekocht en Chiel wilde wel eens kijken bij dat shoppie wat de naam draagt Friendly Bicycle Shop. Bram heeft het ons keurig uitgelegd en wij kijken. Chiel viel van verbazing achterover. Zo goedkoop! Dus heeft hij maar een fiets gekocht! Kompleet met schoenen en een helm.

Eerst een proefritje gemaakt natuurlijk en terwijl zij de fiets klaar maaktjen zijn wij lekker gaan eten. Na het eten de fiets opgehaald, toen op de boemelferry naar Central en vandaar zijn we gaan lopen met de fiets in de hand naar de Wanchai ferry, Daar mag je namelijk met de fiets op. Als je dan zo loopt met een fiets, dan blijkt wel dat HK niet op fietsen is ingesteld. Nergens fietspaden (Thank God voor de helmen), fly-overs met trappen die je nog over moet, beperkte ruimte op de ferry. Maar Chiel stond gewoon met zijn fiets op het bovendek van de ferry tussen de beursgangers in.

We hebben toen we eenmaal thuis waren eerst gedoucht en nog een drankje genomen met Jos in Wanchai. Ik moet zeggen Jos zag er nog aardig fris uit na dagen beurs draaien, laat naar bed en vroeg weer opstaan. Nog maar 2 dagen Jos!

Chiel ligt al een uurtje op 1 oor. Morgen moet hij weer naar Shenzhen. Dinsdag ook en woensdag blijft hij in HK werken want dan gaan we 's avonds naar NEDERLAND!!! yeah!!!
Zoals ik al zei: Today was a good day!

3 comments:

Anonymous said...

Ach lieve schat, waar heb je anders familie voor.........

Simone

Ja,het is hard maar wel waar..,oud tantes!We zitten allemaal in hetzelfde schuitje!Het is trouwens een lekker ding he,die Robbie!
Goede reis naar Holland!
Arlene

Unknown said...

Hey ouders! Dus de fiets die nu bij de fietsenmaker staat die er al weken over doet kan ik gewoon ophalen en weer in de schuur zetten? haha, hij zla wel raar opkijken, maarja.. bijna thuis he! Ik zal alvast beginnen met opruimen ;) Groeten Ben