Thursday, August 04, 2011

De airco

Ok. Ik schreef al dat de airco lekte. Wel vanmiddag kwamen de heren, 2 man sterk, eens kijken wat er nou precies mankeerde. De ladder werd uitgeklapt, de kap werd er af gehaald en volgens het mannetje was het probleem zo opgelost.



Er werd een klein tuinslangetje uit de koffer gehaald, gekoppeld aan de airco, de man blaast, en ja hoor...begint de andere airco boven de tv te lekken als een gek! Er werd snel gehandeld, een handdoek plus plastic zak werd op de tv gelegd. Het slangetje werd afgekoppeld en het werd tijd voor het grovere werk. Er werd een grote stofzuiger gehaald. Met z'n tweetjes liepen ze naar de airco in de slaapkamer. De stofzuiger werd aangesloten, ze blazen en ja hoor...beginnen de 2 airco's in Lody's slaapkamer en in onze 'inloopkast' te lekken als een idioot!

U begrijpt, de airco's doen het nog steeds niet! En dat is fijn want het is maar 37 graden! Morgenochtend komen ze weer terug om de boel echt op te lossen.

Vanmorgen hebben Lody en ik even vlug wat in huis schoon gemaakt en ik heb de was gedaan. We hebben geluncht met Chiel en Paul die uit Shanghai was over gekomen. Vanmiddag zijn we door het winkelcentrum terug gelopen naar huis.

Halverwege bedacht ik me dat we het laatste stuk lekker naar huis zouden gaan per taxi. Het is zoooo heet! Maar de taxi chauffeur had andere plannen. Hij wilde ons niet meenemen. En ik werd 'afgeserveerd'! Met een nonchalant handgebaar wimpelde hij mij weg... Ik zag bloed! Wat denkt die dropveter wel niet!

Hij had zijn raampje open staan en ik dook gelijk met mijn hoofd naar binnen..."What's your name?"vroeg ik streng. Het alom intelligente antwoord was 'HUH?!" Ik zag zijn taxidriver's vergunning zonder foto op het dashboard staan. "AH, your numer is 8483!! Ik will call with the police!" riep ik. Zijn antwoord was weer 'HUH?!" Ik was zo pissig! We namen een andere taxi en ik zei tegen Lody dat ze maar alleen naar het zwembad moest gaan omdat ik a) moest wachten op de airco-man en b) even moest afkoelen. En daar wil je niet bij zijn, hihi.


Dus Lody heeft lekker in haar eentje aan het zwembad gelegen met een boekje en om 5 uur kwam ze weer naar boven. Daarna hebben we ons opgefrist want we werden om 6 uur verwacht bij Al Molo, het Italiaanse restaurant. Chiel ging met zijn managers eten en wij mochten mee!


Het was heel gezellig, we hebben heerlijk gegeten en genoten van de lightshow.


Morgen gaat Chiel weer naar China en nadat de airco-mannen geweest zijn, gaan we met Mickey naar Central. Slenteren over de marktjes en eten bij de China Club!

2 comments:

Arlene said...

Jullie hebben het weer heel gezellig!
Succes met de airco en Ans keep smiling !!

Kim said...

Toch is het fijn als je een goede airco hebt!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails