Thursday, August 25, 2011

Regen

Wat vanmorgen begon als een te warme en te klamme dag is nu omgeslagen in een natte dag met onweer. HEERLIJK! Ik ben me bewust van jullie te koude en te natte zomer, maar echt, hier heb ik op gewacht!

Alle ramen staan open om een beetje frisse lucht binnen te krijgen. Een zacht briesje komt heel voorzichtig binnen, alsof ze bang is de gordijnen te laten bewegen. Oh wat is dit lekker zeg!

Ik heb net met Chiel een noedelsoepje gegeten. En we slenterden een beetje over Canton road richting zijn kantoor toen ik in de verte een vreemd gekleurde lucht zag aankomen. Grijzig en geel. En je kon zien dat er al regen aan het vallen was in de buurt van Hung Hom. We hebben vlug afscheid genomen en toen begon mijn race tegen de regen. Nog even wachten....ben bijna thuis...

En op het moment dat de eerste druppels het asfalt raakten, stapte ik net de lobby in van de Pinnacle! Precies op tijd! En nu zit ik achter de computer met een kopje koffie, Masterchef is op tv, de ramen staan open en het rommelt buiten. Ik zeg laat maar vallen! Lekker veel en vooral hard naar beneden komen.
Misschien koelt het dan een beetje af...

5 comments:

simone demmenie said...

Zoals wij naar zon snakken, hebben jullie dat met regen. Begrijpelijk, maar echt gisteren was t een druildag 1e klas. Regen loodrecht naar beneden en wat denk je, pas tegen de avond een sprankje zonneschijn......... lekker xx

Anonymous said...

haha ja hier onweer, donder, regen en idd in de avond even wat helder zonlicht, erg fijn :P

Nou ik kan mij de zomer in HK heugen en de regen is dan echt wel welkom pfoeee wat een hitte!
Geniet ervan Ans!

simone said...

En ist een beetje afgekoeld?? Nou hier ook hoor, hahaha. Wat grappig dat bij de you also might like items een foto van Richard Gere staat. Was hier gisteravond een prachtige, zielige film met hem én de mevrouw van under the Tuscan sun. Prachtig.......

miss honeybee said...

Dames, het is een ietsie pietsie afgekoeld! Van 35 graden naar 32 graden! Scheelt een hele jas ;-)

Anonymous said...

Na 3 weken in een heerlijk warm Hongkong te hebben doorgebracht is het hier wel wennen. Deed vanmorgen mijn leuke top uit Shenzhen aan, maar nu is het al de hele dag druilerig..... bah. Maar ik zal niet klagen er zijn nl. mensen die de hele zomer weinig zon hebben gezien!

X Lody

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails