Wednesday, May 16, 2012

Bijna onderweg!

De laatste dag. Vanavond vliegen we naar NL!

Maar eerst nog even de pestcontrole. In de Pinnacle zat het de laatste jaren bij de service inbegrepen. Elke 2 maanden kwamen ze langs. Maar hier moeten we het zelf regelen. Dus ik heb aan Elvira gevraagd of ze misschien iemand kon bellen en vanmorgen om 10 uur kwam de man binnen. Gewapend met zijn kill-the-cockroach-kit liep hij binnen. Hij is door het hele huis gegaan en daarna moesten we vertrekken voor 3 uur.

Ondertussen was Rina ook gearriveerd. Nog even een bakkie doen voordat we elkaar voor 2 weken moeten missen. Maar ik moest ook nog naar de bank. Geld overmaken naar NL. Geld overmaken naar onze HK rekening. Pff. Ik had echt even storm in m'n hoofd. Er moest nog zoveel gedaan worden...
Voor de bank waren we ook nog even getuige van een echtelijke ruzie die bijna op knokken uitliep. Daar wordt je ook zo relaxed van, zeg maar.

Nadat de bankzaken gedaan waren, had ik eigenlijk onze klant moeten ophalen van het hotel om hem naar de airport express te brengen. Hij vliegt wel pas vanavond, een uurtje voordat wij opstijgen, maar bij het hotel moest hij uitchecken natuurlijk. Ik wist echt niet hoe ik alles op tijd moest rond breien dus Chiel is zijn klant gaan wegbrengen. Gelukkig.

Rina en ik hebben nog lekker een bakkie Thaise pad tai gegeten en daarna vertrok ze weer naar huis. Ik naar huis, alle ramen en deuren open gezet om eventuele luchtjes van de pest controle eruit te krijgen. Toen de koffer inpakken en verder door het huis lopen om te bedenken wat wel mee moet maar nog niet in de koffer zit. Ondertussen de laatste was opgevouwen die vanmorgen de droogtrommel inging. Afwas gedaan. Vuilniszakken verwisseld. Chloor gespoten waar maar een afvoerputje zit. Balkon schoon gespoten, planten water gegeven, Chiel nog gebeld, de halve koffer weer uitgepakt, kortom de storm in mijn hoofd is nog niet overgedreven.

Straks om 4 uur komt Chiel thuis als het goed is. Hij wil zijn koffer ook nog inpakken. Gisteravond kwam hij pas laat thuis na 2 dagen China. Maar zijn to-do lijstje qua werk moet eerst af. Om 6 uur worden we weer verwacht bij de klant die nu ergens in Elements rond doolt. We gaan nog met hem eten en dan met z'n drietjes de trein in naar het vliegveld. Hij vliegt met de KLM en wij met Cathay. Ze vertrekken een uur na elkaar. Hopelijk is dan de storm verdwenen die nu rond spookt in mijn hoofd.

Lekker naar huis. Verstand op nul en dan fijn 12 uur hangen in een vliegtuigstoel. Morgenochtend om half 7 komen we aan!! Jippie!!


3 comments:

Arlene said...

Goede reis en lekker relaxen in het vliegtuig!

Anonymous said...

Over 4 dagen vliegen wij (helaas) ook weer. Wat je zegt, verstand op nul en de 12 uren doorkomen. Ik slaap nooit op lange vluchten, dus weinig relaxen, enfin... ^^

Groet,

Law Robinson

miss honeybee said...

@Lau, ik hoop dat je een fijne tijd hebt gehad in HK! En wie weet tot ziens, mocht je weer in HK zijn, laat het weten. Kunnen we misschien een bakkie doen! Goede reis terug!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails