Wednesday, March 28, 2007

De kabelbaan naar de Big Budha





Dat was leuk! Dit was voor mij ook een nieuw uitstapje. Ik had al een tijdje geleden op het blog een stukje gezet over de kabelbaan en vandaag heb ik het uitgeprobeerd. Helemaal goed!

Het scheelt heel veel tijd, je wordt niet misselijk van alle bochten die je normaal gesproken met de bus wel moet nemen en ze hebben nog een leuk dorpje uit de grond gestampt bij het eindstation. Wat restaurantjes, wat souvenir-shopjes en een Starbucks en een McDonalds. Voor ieder wat wils.

Net voor de aankomst hangt een bord met "Smile, the monkey will make a picture of you!" en ik dacht "Yeah right..." maar tot met verbazing wordt er inderdaad een foto gemaakt die je gelijk kan meenemen. Kon het niet laten, dus ik heb hem maar gekocht. Zie je me zitten?


Het weer was wel een beetje bewolkt maar eigenlijk kwam het goed uit. Als je met de volle zon op je bolletje al die treden moet nemen, dan is het best zwaar. Maar nu liepen we zo naar boven!


De dames waren heel blij dat ze nog even een stukje cultuur hadden gesnoven op hun laatste dag in HK. Shoppen is leuk maar dit is ook erg leuk. De meesten hebben geen idee dat je in HK ook nog iets anders kan doen dan shoppen. Eigenlijk is er zoveel te zien maar je moet het maar net weten. Morgen vliegen ze weer terug. Ik zal ze nog gaan missen...

Vanavond hebben we met Jos, Kamilla en Anisah gegeten. Jesse kon niet. Hij had leveranciers uit Thailand over. Maar ineens werd er geklopt aan de deur en daar stond Jesse met 3 doosjes chocolade in z'n hand. "Iemand nog zin in echte nederlandse chocola? Die leveranciers krijgen het niet! Ik heb het helemaal gehad met die lui!" He... nog iemand die het even heeft gehad met bezoek! Natuurlijk kon hij die doosjes zo inleveren bij Jos, Kamilla en mij. Geen probleem, dat komt wel op.

Wij op weg naar Knutsfort Terrace. Willen we oversteken bij ons huis, roept er ineens een oud chinees vrouwtje naar Jos;" Hey...Hello!!!...Come here!!" Jos en Jesse keken elkaar aan en ze zakten zowat door de benen van het lachen. Blijkt dat oude vrouwtje een "madam" te zijn van een klein stripclubje net naast onze flat. Ja ja en Jos maar doen of hij haar niet kende!

"O wat ben ik blij dat ik het gisteren net aan Jesse heb verteld van dat vrouwtje", zei Jos. "Ik loop tegenwoordig naar de SevenEleven op die hoek van de straat en dan kom ik steeds langs dat vrouwtje. En elke keer als ik langs kom trekt me zowat naar binnen!"
Na het eten liepen we weer terug. Zie ik Jos ineens naar de andere kant van de straat duiken. Nou het mocht niet baten want het vrouwtje zag hem al. Ze ging al staan met haar bakje noodles in haar hand. Ze zwaaide heftig met haar armen. "Hey...Hello!!!! Come here!"
Jos heeft er een vriendin bij!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails