Sunday, March 25, 2007

Wat is de overtreffende trap van MOE?


Afgemat, kapot, energie zero, total loss, ik weet niet.... Het voelt alsof ik al dagen niet heb geslapen... en ik niet alleen...Chiel was uitgeput!

Gisteravond hebben we gegeten met klanten. Tja...wat zal ik daar eens van zeggen...het was vermoeiend en het kostte heeeeel veeeeel energie. Sommige mensen kunnen erg moeilijk zijn in de omgang. Laten we het daar maar op houden.

Ik heb me in ieder geval enorm moeten in houden om geen vervelende opmerkingen te maken, om niet te gaan schreeuwen en om niet met een vis te gooien (die trouwens heerlijk was!)

Aan het eind van de maaltijd, toen ik al betaald had en Chiel en ik al verschillende keren hadden geprobeerd om de discussie te eindigen, hield ik het niet meer en ben maar even van tafel gegaan en heb een stukje door Sai Kung gewandeld, terwijl het gezelschap nog steeds in een zinlose, lange en enorm vervelende discussie verwikkeld zat.

Dit heb ik nog nooit mee gemaakt!

Vervolgens ben ik terug gegaan en verteld dat de taxi's klaar stonden om ons terug te brengen naar Hong Kong. Chiel stond ook al naast de tafel met een gezicht dat boekdelen sprak maar het gezelschap was niet van plan om op te staan, de discussie te sluiten en naar de taxi te lopen. Te veel wijn, te veel bier, te weinig inzicht!!!!! Zeg maar "Dronkenmanspraat"!

Maar goed, na zo'n 10 minuten kwam er dan toch beweging in en toen wilden ze ook nog naar Wanchai! Tuurlijk. Waarom niet! Nog meer wijn, nog meer bier en nog veel meer slap gemekker!

We zijn in 1 streep naar Dusk Till Dawn gelopen. Daar is tenminste harde muziek. Onmogelijk om daar een discussie te houden maar tot mijn verbazing en weerzin liep het gehele gezelschap naar het toilet om daar nog eens dunnetjes door te gaan. Gedver!

Voor mij hoefde het niet meer. Ik was heel erg boos. Voor alles is een moment in time, maar om je zo te laten gaan terwijl je notabene wordt uitgenodigd voor een dinner, je zelf geen enkele dollar uit je zak haalt maar wel overal opmerkingen over maakt en dan ronduit onbeschoft gedraagd in gezelschap...tja dan mag je nog zo'n "geweldige" zakenman zijn maar dan heb je in mijn ogen volledig afgedaan!

Berry heeft nog geprobeerd om mij uit te leggen waarom onze klant zich zo profileerde maar ik was des duivels. en dat heb ik aan hem ook verteld. Het sloeg nergens op. Om 2 uur hebben we iedereen in een taxi gezet en zijn we naar huis gegaan. Het inmiddels zeer dronken gezelschap was helemaal happy! Prima tijd gehad. Helemaal tevreden en een hoop geslijm over wat een geweldige vrouw ik toch was.

Hmmmm, too little too late. Helaas voor hem heb ik een lang geheugen... Maar goed, de klant is koning....en daar doen we het tenslotte voor... Lang leve de samenwerking!
(Voor de goede orde, het zijn niet de klanten die hieronder op de foto staan)

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails