Thursday, June 26, 2008

The Man Is Home!



Gelukkig maar want ik vond er geen zak aan zo in m'n eentje! En ik maakte me toch wel zorgen...

Gisteravond stond Chiel dus met het busje met 8 leden van het personeel van IFS ergens vast op de weg tussen de fabriek en Shenzhen. Heel fijn.
Het busje ging tergend langzaam omdat het hele gebied is overstroomd! Maar het busje hield vol! Het probleem was dat de opritten naar de snelweg allemaal veranderd waren in kleine meertjes. Je kan natuurlijk niet zien hoe hoog het water staat, of je nog steeds op de weg rijdt of dat je een gigantische kuil inrijdt.


Na 3 opritten van de snelweg niet opgekund te hebben, kwamen ze eindelijk bij eentje die niet zo heel ver onderwater stond...dachten ze... Maar je moet tol betalen als je de snelweg opgaat. Er stonden wat auto's te wachten...eindelijk waren zij aan de beurt...tol uit het raam gegooid want ze wilden niet stoppen omdat ze bang waren dat de auto dan af zou slaan.
Alles ging goed....en toen reden ze een kuil in!

Het water kwam tot over de moterkap. Hij sputterde en hield ermee op. Jammer. Geen beweging in te krijgen. De mannen stapten uit, en stonden gelijk tot aan hun dijbenen in het water! Ze hebben het busje naar de kant geduwd. En ondertussen was het 8 uur 's avonds!

Achter hun stond een vrouw met haar auto ook vast. Haar man kwam met een jeep om haar te bevrijden en de auto weg te slepen. Kenny bedacht zich moment en vroeg aan de man of zij niet mee konden liften naar Shenzhen en dat kon! 3 man bleven achter bij de IFS-bus. Maar de meesten moesten in de auto zitten van de vrouw die gesleept werd, zo ook Chiel.

Het was enorm gevaarlijk want de auto was beslagen, de remmen werkten niet omdat de auto geen accu had en met 20 kilometer per uur over de verhoogde snelweg is niet echt veilig. Dat besefte ook die chinese man. Hij stopte en vroeg of iedereen in de jeep erbij kwam zitten. Vanaf 8 uur tot middernacht zijn ze bezig geweest om naar Shenzhen te komen.

Chiel belde mij op rond half 1 dat hij maar een hotel in Shenzhen had genomen want er reden geen treinen meer. En gelijk had hij! In ieder geval was hij veilig!
De 3 man die bij de bus zijn gebleven om op hulp te wachten, zijn vanmorgen pas om 8 uur in Shenzhen aangekomen en naar huis gegaan. Ik denk dat de meesten nu gewoon thuis zitten en slaap inhalen want naar de fabriek komen is gewoonweg onmogelijk. Alles is nog overstroomd.
Chiel was vanmorgen om 10.30 uur thuis!

Alle waarschuwingen en alarmen zijn nu ingetrokken. Nu alleen nog even geen regen zodat het water kan zakken. Dat zou fijn zijn!

1 comment:

Arlene said...

Gelukkig maar!Ik moest ook steeds aan je denken!Maar oke nu kan ik met een gerust hart verder aan mijn voorbereidingen voor de BBQ straks met 16 leerlingen van me!
O ja er is weer 1.1 kg af goed he binnen 1 maand nu van 90.2 naar 87.5!!
kus Arlene

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails