Wednesday, June 25, 2008

Een slapeloze nacht...

Heb geen oog dicht gedaan vannacht. Ik vond het best eng zo in m'n eentje thuis.
Maar heb nog wel gezien hoe de Duitsers die arrogante Portugezen naar huis hebben gestuurd! Well done Manschaft!!

Om 5 uur AM is het oog van de typhoon 15 km vanaf HK overgekomen. Het rare was dat ik vond dat het niet zo hard waaide! Ik begreep niet hoe dat kon. Begrijp het nu wel!

Zo'n typhoon draait tegen de klok in, dus voordat hij overkwam had ik persoonlijk weinig last. Nu heeft hij "landfall" gemaakt wordt hij zwakker, maar nu zit ik aan de andere kant van de typhoon!

Het weer is vreselijk! Behalve kans op overstromingen is er nu ook het hoogste alarm gegeven voor "landslips". Tot afgelopen zaterdag dacht ik het wel mee zou vallen met die landslips, maar nu ik zelf heb gezien op HK-island hoeveel schade zo'n landslip kan maken en hoe gevaarlijk dat is, geloof ik daar helemaal in.
Windstoten, keiharde regen dat je denkt "mijn raam wordt gezandstraalt EN eruit geblazen!", ik kan de overkant van HK eiland niet zien uit mijn raam. Ik hoor links en recht dingen vallen op straat. Vliegveld gesloten. Geen ferry's. Niemand is op straat. Hongkong is een beetje verlamd. En het gebied in China die getroffen wordt door de afgezwakte typhoon heeft al zo'n last van overstromingen...

Chiel zit dus nog in China. Hij hoopt vanavond thuis te kunnen komen. De typhoon is ook over Shenzhen gegaan.

Blijven ademen, inhale, exhale....everything is gonna be ok....

2 comments:

simone said...

Houd je taai!!!!

XXX

Simone

Arlene said...

Meissie hou je goed!
xxxxxxxx
Arlene

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails