Sunday, December 21, 2008

Jetlag!

T'is nu 5 uur 's ochtends op zondagmorgen. Ik zit om me heen te kijken. Klaar wakker! Ik hoor geen taxi's toeteren, geen lallende chinezen zingen en ik hoor niet het gerinkel van lege bierflesjes die in het recycle-center onder ons flatgebouw worden gedumpt. Ik realiseer me dat ik niet in Hong Kong ben maar in het rustige Druten!

Ik doe het slaapkamerraam open en de adem wordt me ontnomen. Shit! T'is koud!! Vlug het raam maar weer dicht doen. Ik kijk naast me. Ik zie een lege plek in het bed waar Chiel zou moeten zijn.
De geur van vers gezette koffie dringt door in mijn verstopte neus. Sinds de aankomst ben ik verkouden, en ik weet niet hoe snel ik moet zijn om een papieren zakdoekje te pakken die naast het bed liggen. Na een salvo van proesten en de tranen uit mijn ogen te hebben gewreven sta ik op. Koffie!

Ik loop de trap af en zie dat de lichtjes van de kerstboom al aan zijn. De geluiden van Studio Sport komen me tegemoet. Ja hoor. Chiel zit lekker op de bank met een bak koffie en een sneetje ontbijtkoek te genieten van de herhalingen van voetbalwedstrijden op tv. Goeiemoggel! Ook wakker? zegt Chiel.

Ja, ik ben klaar wakker...

1 comment:

simone said...

Goeiemorgen, da's vroeg op!!! Nou was maar een uurtje later wakker. Fijn dat jullie weer op nederlandse bodem zijn.

Dikke knuffel

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails