Wednesday, December 10, 2008

Nog 8 nachtjes slapen

Ja en dan vliegen we lekker naar huis! We hebben er zin in! Maar we zijn ook druk met de laatste voorbereidingen treffen voordat we gaan vliegen.

Natuurlijk heeft Chiel ook nog klanten hier en morgen in Shenzhen. Kost natuurlijk ook best veel tijd. Plus alle ad hoc dingetjes. Zoals bijvoorbeeld het aanvragen van een verlenging van zijn werkvisa en mijn "dependant" visa.
Vanmorgen moest het echt gebeuren. Uitstellen kon echt niet meer. Dus de ferry naar Wanchai opgestapt gewapend met allerlei papieren en documenten. Dat geintje kostte een hele morgen! Wachten, wachten en nog eens wachten. De koffie van Starbucks heeft het wachten iets verlicht maar toch...

Toen werden we geroepen en mochten we als 2 misdadigers achter een loketje plaats nemen. De papieren werden vluchtig bekeken door de douane en Chiel moest tekenen als "Sponsor" voor mij! Hahaha! "Dat is een dure handtekening Ans!" De ziel. Hij is mijn sponsor voor de laatste 30 jaar alleen is het nu OFFICIEEL! In ieder geval zijn de spullen nu binnen bij Immigratie en mogen we wachten op het vervolgbezoek waar we nog bericht over krijgen.

Ook ging er het een en ander mis met de aangevraagde visa voor China van onze klanten. Het bleek dat 1 van de 2, een paspoort bij zich had wat in januari verloopt en daarom krijgt hij geen visa! Ze zijn bang dat hij in China wil blijven! Hahaha..alsof je dat zou willen zeg! Maar goed het heeft wel wat voeten in de aarde want opnieuw is het hele schema door de war gegooid. Morgen maar kijken of er nog iets aan gedaan kan worden.

En ik zag dat mijn plannetje om misschien toch iets te gaan doen met mijn gids-kwaliteiten al waren doorgedrongen in Hong Kong! Mijn eigen bus heb ik al!

2 comments:

Unknown said...

ola!

Gezellig... binnenkort weer in Nederland! Lekker weer kerst met familie en vriendjes..das toch heerlijk!!

Trouwens, dat filmpje is superleuk! Wij dachten eerst dat de cd gebarsten was, maar dat bleek alleen maar een vouwtje in de cover te zijn... Superleuk! dat heeft je wat uurtjes gekost! Thanks ervoor!!


Hoop je snel weer te spreken (en te zien??)

Keep in touch!!

De nog steeds trotse tante Irma

Anonymous said...

Ha Ans, dat heb je goed voor elkaar, Chiel sponsor voor de rest van je leven, ha ha. En wat betreft de gids-kwaliteiten, dat ze daar nu pas achter zijn....... Wij wisten dat al lang natuurlijk.
En ik tel de dagen ook af.

Tot straks, liefs van Lody

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails