Thursday, March 10, 2011

...en dit is de derde keer!

Ik heb net even terug gegraven in de archieven en het klopt. Dit is de derde keer dat we een oor zijn aangenaaid door onze verhuurder.

Ida, mijn 'grote vriendin' is na jaren lang piepelen van huurders, opgestapt. Ik kan mij zelfs herinneren dat ik op de dag dat dit grote nieuws mij ter oren kwam, ik voor mezelf een gebakje heb gekocht, een koffie heb gezet en het met een hartgrondig 'Halleluja!" gevierd heb.

Pinky kwam toen in the picture. Zij was de opvolgster van Ida. Ook met Pinky was geen normaal woord te wisselen. Ik verdenk de verhuurder dan ook dat hij deze 'enorme aanwinsten' voor zijn bedrijf, hierop selecteert. Het hoogtepunt in mijn geschiedenis met Pinky was toch wel dat zij niet van plan was de bonus uit te betalen waar wij recht op hadden, omdat zij zelf een enorme blunder had gemaakt met de huurprijs van het appartement waar Mickey en Jaap nu in wonen. Maar ze kwam met een oplossing! Ze zou de bonus verrekenen met ons, als er weer een huursverhoging zou aankomen.

Februari:
De maand dat onze lease afloopt en een nieuwe lease wordt afgesproken. We kregen een nieuwe dame aan de telefoon. Want...Pinky is exit! Deze keer had Winnie nieuws voor ons!

Zij kon ons vertellen dat de huur met 400 euro omhoog zou gaan! Alsof je een emmer leeg gooit! Absurd natuurlijk. Chiel ging hier niet mee akkoord. Na weken over en weer gebeld te hebben, kwamen ze van 400 op 350 euro meer en dat was het dan. Take it or leave it. Chiel over de pies en er zat weinig anders op om ons verlies te slikken. Natuurlijk was de regeling die we met Pinky overeen waren gekomen niet bekend bij Winnie, dus jazeker we zijn opnieuw gepiepeld!

Maar, en nu komt het, deze lease is slechts 1 jaar geldig! En dat is vreemd, want wij tekenen steeds voor 2 jaar. Ja, dat was inderdaad bekend bij onze verhuurder maar na dit jaar moeten wij de Pinnacle uit! Ze verlengen het lease contract niet meer omdat alle appartementen gerenoveerd gaan worden en alle bewoners van niet-serviced appartementen moeten eruit! De Pinnacle gaat in de toekomst alleen maar serviced appartments verhuren.

Een serviced appartment wil zeggen, volledig gemeubileerd, hoteldiensten worden geleverd zoals elke dag de afwas doen en bed opmaken, de handdoeken worden gewassen en je betaald gelijk voor zwembad en sportzaal(tje). Ook kunnen deze appartementen voor korte duur verhuurd worden. Vanaf 1 maand. En dat wil natuurlijk zeggen dat de huur omhoog schiet en dat de kassa's rinkelen! Ideaal voor beursbezoeken!

Maar wij staan dus in februari 2012 op straat en we moeten op zoek naar een ander huisje...

Nou is dat geen probleem in HK. Overal staan appartementen te huur maar het is zo'n gedoe! En waar ga je dan wonen? Ik heb zo links en rechts eens gekeken op internet maar de huur die wij hier betalen is zo gek nog niet. Zeker als je meeneemt dat we midden in de stad wonen en gebruik kunnen maken van het zwembad en de gym. En we zitten op 2 minuten van de boulevard!

Wat er verder gebeurt met onze Nederlandse buurtjes is nog niet bekend. Hun lease is nog niet afgelopen en eerder wordt je natuurlijk niet gebeld hierover.

Vanmiddag kwam wel Kevin op bezoek, de man van het management die hier al jaren werkzaam is. Hij kwam kijken hoe het ging met het schoonmaken van de airco. We raakten aan de praat en ik vertelde hem dat wij volgend jaar februari op zoek moesten naar een nieuwe flat. "Oh you want to leave??" vroeg hij. Nee, zei ik weer, de verhuurder wil dat ik vertrek! "And your friends? Do they want to leave?" Na nog een half uur in cirkeltjes te hebben gepraat, gaf ik het op. Hij begreep er niets van.

Ik zie het maar als een uitdaging. Ergens in september/oktober ga ik serieus zoeken naar een ander huisje. Het heeft nu nog geen zin omdat we net een nieuw contract hebben getekend en als je dan eerder vertrekt moet je alsnog de uitstaande rekening betalen.

(zucht)...Wordt vervolgd!

Have a nice day!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails