Tuesday, March 29, 2011

Foetsie

Crisis! Er was vandaag geen sprankje rust te bekennen in Huize Honig. En dit is het verhaal waarom...

Gisteravond hebben Chiel en ik saampjes gegeten bij Sushi One. Ik betaalde de rekening, we liepen het restaurant uit en besloten om nog even langs de supermarkt te gaan. De yoghurt was op. Terwijl we daar liepen deed ik gelijk nog wat meer boodschappen voor vandaag. Omdat we niet in HK zijn tijdens mijn verjaardag, leek het me leuk om Jos, Jaap en Mickey bij ons thuis uit te nodigen voor een etentje.

Naar de kassa, boodschapjes betaald en we liepen samen terug naar huis. Boodschappen opgeborgen en daarna op de bank.

Vanmorgen wilde ik nog eventjes opnieuw naar de supermarkt. Op het menu stond Boeuf Bourguignon naar het recept van Julia Child. Je weet wel, van de film Julie and Julia. Met mijn uitgeprinte recept liep ik de schappen af om de allerlaatste dingetjes in mijn karretje te gooien. Het was nog vroeg en de winkel was bijna uitgestorven. Het schoot dus lekker op. Ik zet de boodschappen op de band, geef mijn rode boodschappentas aan de cassiere, ik wil mijn portemonnee pakken, oeps vergeten! (dacht ik)

Geen probleem, zei ik. Ik ren even terug naar huis en kom zo mijn boodschappen ophalen! Thuis aangekomen pakte ik mijn handtas...geen portemonnee! Lichtelijke paniek! Ik heb overal gezocht. In de koelkast, de wasmand, de badkamer, maar geen portemonnee te vinden! Ik weer terug naar de supermarkt. Misschien heb ik niet goed gekeken in de tas. Ik heb een grote rode portemonnee en een grote rode boodschappentas. Maar nee. De boodschappen stonden keurig te wachten in de tas maar helaas zonder portemonnee.

Weer terug naar huis. Nogmaals het huis binnenstebuiten gekeerd, maar geen portemonnee te vinden. Chiel gebeld. Heb jij dan misschien toevallig mijn portemonnee in je jas zitten? Nee, ook niet. De lichtelijke paniek was inmiddels uitgegroeid tot gigantische proporties!

Terug naar de winkel. Met de manager gesproken, uitgelegd dat ik hier gisteravond ook was en dat nu mijn portemonnee verdwenen is. Of hij nu verloren is, vergeten is bij de kassa, of gestolen is, ik heb geen idee! De manager leefde met mij mee. Zij zou vandaag een hulpje door de winkel laten gaan en haar onder de stellingen en in de stellingen laten kijken of misschien iemand de portemonnee onder de stellingen heeft gegooid nadat ze natuurlijk het geld eruit hadden gehaald. Ik beloofde haar zo snel mogelijk mijn boodschappen op te halen nadat ik geld had gehaald bij mijn man.

Chiel opnieuw gebeld. Hij zou gelijk mijn creditcard laten blokkeren. En ik zou gelijk langs de bank gaan om de boel te blokkeren. Eerst liep ik nog naar de infobalie van de K11. Uitgelegd dat waarschijnlijk iemand mijn portemonnee heeft gestolen en dat ik hoopte dat als ze het geld eruit hadden gehaald misschien de portemonnee weg hadden gegooid in 1 van de vele prullenbakken die het pand rijk is. Ze beloofden actie te ondernemen en mij te bellen zodra ze iets wisten!

Naar de Citibank. Mijn portemonnee is gestolen. Dus ook mijn bankpasje, legde ik uit. Geen probleem. Ga maar even zitten. Moet ik de rekening laten blokkeren? Nee, niet nodig. We maken een nieuw pasje, je neemt een nieuwe pincode, probleem opgelost! Ook werd er gelijk gecontroleerd of er geld was geprobeerd op te nemen na 8 uur gisteravond. En dat was niet het geval. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten met een bankpasje en nieuwe pincode! Ik bedoel, ik was dan wel in paniek maar hier kunnen we toch wel over service spreken!

Chiel weer gebeld. Laten we maar gelijk gaan eten. Ik kan nu niet meer nadenken, zei ik. We liepen zo'n beetje gelijktijdig het foodcourt binnen. En zo'n bak met noodles is zelfs in tijden van stress toch wel lekker! De creditcard was geblokkeerd. En over 7 dagen valt de nieuwe kaart bij ons in de bus! Was een klusje van 2 minuten, zei Chiel. En ze konden nakijken of er transacties hadden plaats gevonden en dat was niet het geval geweest. Pff...gelukkig maar.

Na de lunch en gepind te hebben, weer terug naar de supermarkt. De schatten hadden zelfs mijn koelverse producten weer in de koeling gelegd omdat ze niet wisten hoe laat ik weer terug zou komen. Service. Opnieuw!

De rest van de dag heb ik lopen zwoegen op mijn boeuf bourguignon. 5 Uurtjes plus 1 uur prep-time, was daar voor nodig! Ook de zelfgemaakte aardappelpuree en zelfgemaakte rode kool met appeltjes, vraten wat tijd. Maar om 7 uur vanavond toen iedereen binnenliep, stond alles op tafel en rook de hele gang van 7 hoog naar een overheerlijk stoofpotje!


Het was heel gezellig en vooral heel erg lekker! En van Mickey en Jaap kreeg ik alvast voor mijn verjaardag DE pan der pannen! De Rolls Royce in de pannenwereld! Een heuse creuset! Een prachtige oranje! Wat een super cadeau!!

En terwijl we zo rond 8 uur aan het smikkelen waren ging mijn telefoon. De security van de K11 (winkelcentrum) aan de telefoon... Ze waren op de hoogte van de zaak en ze wilden even doorgeven dat ze nog niets hadden gevonden. Maar ze blijven doorzoeken! Mijn mond viel open...Service, service, service...


Morgenochtend loop ik naar de politie om aangifte te doen. Er is in ieder geval geen geld opgenomen en met de creditcard geshopt en dat is het voornaamste. En godzijdank bewaar ik mijn HK-ID kaart altijd in een vakje met een rits in mijn tas. Samen met mijn paspoort en de frequent flyer pas van Cathay. Dus die heb ik nog en kan ik gewoon woensdagavond inchecken om naar NL te vliegen.

Maar in mijn portemonnee zat ook mijn rijbewijs... Net nieuw... Na een hoop gezeik met het RDW eindelijk voor elkaar gekregen...En nu mag ik weer helemaal opnieuw beginnen... (zucht)


Have a nice day!
Enhanced by Zemanta

3 comments:

Arlene said...

Jeetje wat een paniek,wordt je echt helemaal gek van!gelukkig is alles nog redelijk goed afgelopen!Zu je alle stress weer terug krijgen die door de acupunctuur was aangepakt!dikke kus van je zus

Fiona Teeuw said...

Gelukkig heb je in NL de andere portemonnee nodig!
Al zovast een goede reis toegewenst en voor vrijdag natuurlijk een hele fijne verjaardag! (Ik ben de komende dagen ook naar Holland.)

Mickey said...

Maar wat hebben we superlekker en gezellig gegeten!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails