Tuesday, March 08, 2011

Ontluiken

De ene dag loop je met 27 graden te puffen in je sweater en de volgende dag loop je voor gek in je t-shirt met korte mouwen omdat het maar net de 17 graden haalt. Een wisselvallige periode dus. Ik weet ook niet meer wat ik 's ochtends aan moet doen... Het is nu een t-shirt met sweater er over heen zodat ik iets uit kan doen en als de zon schijnt is het een t-shirt met een vest in de tas voor als het toch frisser is. Vandaag is het grijs...

De enigen die geen last hebben van dit verschijnsel zijn de altijd aanwezige toeristen. Korte broek, slippers , topje en een melkwitte huid verraad ze. Je leest ook de verbazing van hun gezichten als er een Chinees voorbij komt in een Parka met bontkraag!  Nog niet zo lang geleden keek ik net zo. Maar ik ben ook ver-chineest, denk ik.


Maar dat de lente er aan komt is zeker! Het park voor ons huis staat vol met ontluikende bomen! Elke dag zie je de kale bomen een stukje groener worden. En omdat de drilboren 's ochtends niet gelijk aangaan, ben ik al 2 dagen door de tjilpende vogeltjes wakker gemaakt. Heerlijk!

En tegenover onze flat had ik altijd uitzicht op het New World Renaissance Hotel. Maar sinds maanden zijn ze bezig met de sloop om plaats te maken voor een 300 meter hoog gebouw. Ik heb maar eens een fotootje gemaakt om het 'ontluiken' van dit gebouw, stap voor stap te kunnen archiveren. Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik geen enkel uitzicht meer heb.




Have a nice day!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails