Wednesday, March 16, 2011

Research

Het is dinsdagavond rond 11 uur en Chiel ligt al op bed. Op tafel ligt zijn koffertje, gepakt en wel te wachten op wat er komen gaat. Morgenochtend om 6 uur vertrekt Chiel voor 2 dagen naar Taipei. Dus dat wordt vroeg op staan.

Ik blijf lekker thuis. Want ik heb het op mijn manier druk! Morgenmiddag even naar Stanley en 's avonds een hapje eten met Jos. Gezellig. Ik had Jos al weken niet gezien maar vanmorgen is hij aangekomen in HK.

Vandaag ben ik met Mickey naar Taste gegaan, een echte grote voordelige supermarkt. Heerlijk om boodschappen te doen. We kwamen er met een omweg want onze taxichauffeur, grijzend en erg vriendelijk, had geen idee waar wij eigenlijk naar toe wilden en dus besloot hij om ons in de buurt van de Taste af te zetten.

En hier begon een dag van research! Te herkennen aan #

# We staan aan de overkant van een snelweg, zien Olympic City liggen waar de Taste in gevestigd is, hoe komen we daar? Het stikt van de fly-overs! Na slechts 2 keer de verkeerde fly-over te hebben genomen, mag het duidelijk zijn dat we een weg naar buiten hebben gevonden!

Enfin, de boodschappen waren gedaan en toen kwam het gesprek op broodbakken. Ik wil het wel eens uit proberen, brood bakken in zo'n broodbakmachine, maar ik hoor verschillende verhalen. Rina bakt alles wat los en vast zit en haar familie is daar erg blij mee, en Mickey is eigenlijk niet echt tevreden over zo'n broodje. Te droog, te gistig, te hard. Maar ik mocht haar broodbakmachine best lenen om het uit te proberen!

# Broodbakmachine opgehaald bij Mickey, plus een boek vol instructies. Eerst lezen, dan lezen met de machine er naast, daarna lezen met machine en ingrediƫnten en dan op hoop van zegen het toch maar proberen. Uitkomst: 1 te droge harde klomp wat eigenlijk een volkorenbroodje had moeten worden maar wat veel weg had van een stoeptegel. Ik zeg, die pakken met broodmixen zijn best een uitvinding! Dat zelf afwegen zonder weegschaal is niet mijn beste kant...Morgen ga ik in de herkansing! Maar eerst een weegschaal kopen of tegen een pak broodmix aanlopen!

Zaterdag komt Harm aan in HK. Altijd gezellig. Hij blijft het weekend in HK en gaat dan door naar Shenzhen. Harm heeft 1 grote wens. Hiken. Lekker een flinke wandeling maken en genieten van de natuur. En dat gaan we natuurlijk doen!

# Maar waar? Hoe lang gaan we lopen? Gaan we de bergen in? Hoe is het weer? Gaat het regenen? Of branden we weg in de hete zon? (die we trouwens niet gezien hebben vandaag en de temperatuur is gezakt van gisteren 27 graden naar vandaag 15 miezerige graadjes!) Ik heb dus de hele avond mijn boeken doorgespit om een gave wandelroute te vinden. Plakkertjes geplakt bij eventuele mogelijkheden. En ook daar ben ik dus nog niet overuit. Morgen ga ik verder zoeken...

Dus zoals ik al zei, ik ben druk op mijn manier!

Have a nice day!

3 comments:

Mickey said...

:-) je mag mn weegschaaltje ook wel even lenen?!

Arlene said...

Druk druk druk,ja het valt allemaal niet mee:-),doe maar kalm aan!

Yvon said...

Dat zijn de betere manieren van druk zijn!! En iet te onderschatten belangrijk!

Ben trouwens wel erg benieuwd hoe er in HK wordt gereageerd op de problemen met de reactoren in Japan? Zijn er maatregelen uitgevaardigd van overheidswege? Er is geen enkele dreiging jullie kant op, zover ik weet. Maar gezien de striktheid met maatregelen in HK, was ik wel benieuwd;-)

Kus, Yvon

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails