Wednesday, July 13, 2011

Ziek

Hmmm...geen goed moment om ziek te worden. Dat gezegd hebbende, wanneer is het wel een goed moment om ziek te worden? Voor Chiel kon het gewoon niet slechter uitkomen dan nu! A.s. zondag loopt hij de halve marathon van Pattaya in Thailand. Samen met Jesse en Pim die helemaal vanuit Dubai komt aanvliegen!

Eergisteravond begon het al een beetje. Zere keel, koud, warm, zweten, hoofdpijn...Maar goed. Chiel zou Chiel niet zijn als hij niet mateloos optimistisch zou zijn. 'Komt goed hoor! Morgen ga ik gewoon werken!' Ja hoor schat, je hebt gelijk. Niet dus. Gistermorgen lag hij als een dood vogeltje onder 2 dekbedden omdat hij het zooo koud had. Leuk om te weten dat het toen 32 graden was.

De hele dag heeft hij in stukjes meegemaakt. Maar de momenten dat hij wakker was, had hij enorme honger. 'Ans wat zou jij eten als je trek hebt in iets?' Kijk in mijn kast ligt niet zo veel. Punt 1 omdat ik nog steeds bezig ben met afvallen en alle verleidingen beter niet aanwezig kunnen zijn, punt 2 omdat we vrijdag voor 3 dagen weg gaan. Zonde om het te laten verpieteren in de koelkast, toch? Maar omdat ik deze vraag zo'n 3 keer in 5 minuten had gekregen ben ik naar de supermarkt gelopen. Hij wist niet waar hij wel zin in had, maar dat hij zin had in iets lekkers moge duidelijk zijn.

Ik heb het wagentje volgestouwd met lekkers. IJsjes, marsen, twixen, nootjes, sapjes, koekjes en bij de bakker heb ik broodjes en cakejes gehaald. In ieder geval is er nu lekkers in huis.

En vanmorgen ben ik maar weer naar de supermarkt gelopen. Strepsils, citrosan, broodjes en pasta voor vanavond. Hij heeft nog goede hoop dat hij morgen beter is. Vast staat dat wij zeker op het vliegtuig stappen. Al was het alleen maar om te genieten van het Hilton ( ben zoooo blij met die laag-seizoen prijzen!) en de verjaardag van Jesse! Hij is zondag jarig!

Maar voor nu is het nog even af en aan lopen met thee, sapjes, citrosan en koffie. En een flinke dosis aandacht! Heel veel aandacht. Want het blijft wel een man natuurlijk. En hij is zielig. Heel zielig. Jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel...toch?!

4 comments:

Mickey said...

:-)

Beterschap!

Anonymous said...

Begrijp het volkomen; Ron laat vandaag wat "wildvleesjes" en wratjes van z'n rug halen bij de huisarts, maar heeft TWEE dagen thuiswerk geregeld!! Hahaha, heb m'n verpleegsterspak al te voorschijn gehaald...... Mannen.

Anonymous said...

Ohhhh maar natuurlijk beterschap voor Chieltje, zou zooooo zonde zijn als ie niet zou kunnen lopen!!!
Dikke pakkerd uit Leiderdorp

Arlene said...

Veel beterschap zwager,en als lopen niet gaat lukken dan is uitzieken in een luxe hotel ook niet mis!Ans sterkte met eeen opfris cursus van je verpleegsters kwaliteiten!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails